בג"צ ידון מחר בעתירת התנועה למען איכות השלטון בישראל, אשר דרשה מבג"ץ להורות על ביטול פיטוריו של מנכ"ל משרד החוץ מר איתן בן צור מתפקידו.

בג"צ ידון מחר בעתירת התנועה למען איכות השלטון בישראל, אשר דרשה מבג"ץ להורות על ביטול פיטוריו של מנכ"ל משרד החוץ מר איתן בן צור מתפקידו.
התנועה לאיכות השלטון
בג"צ בהרכב השופטים אליהו מצא, טובה שטרסברג, כהן ויצחק אנגלהרד, ידון מחר בשעה 11.30, בעתירת התנועה למען איכות השלטון אשר דרשה מבג"צ להורות על ביטול פיטוריו של מנכ"ל משרד החוץ מר איתן בן צור מתפקידו. התנועה אשר עתרה לבג"צ לפני חודשיים באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, עדו אורלנסקי וצרויה מידד , טוענת כי יש לבטל את פיטוריו של בן צור מתפקידו מאחר ונעשו בחוסר סמכות. ללא ידיעת ואישור הממשלה וזאת בניגוד לסעיף 12 בחוק שירות המדינה (מנויים), לפיו הסמכות למנות מנכ"ל למשרד ממשלתי וממילא לפטרו היא אך ורק בידי הממשלה. התנועה מדגישה כי ראש הממשלה כיהן בתפקיד מ"מ שר החוץ 72 שעות והשר בן עמי מונה לתפקיד זה לשלשה חדשים. זמניות זו אינה מצדיקה חילופי גברי בהנהלת משרד החוץ טוענת התנועה. עוד דרשה התנועה כי ראש הממשלה ינמק מדוע הודח בן צור על אף היותו מנוי מקצועי ולא פוליטי וזאת עקב שיקול זר שהתבטא ב"הנמקה" כי הנו מנוי פוליטי של השר לשעבר דוד לוי, דבר שאינו נכון עובדתית . מאחר ובן צור הנו עובד מדינה ללא זיקה פוליטית ומפלגתית ועובד במשרד החוץ מזה 35 שנה תחת כל ממשלות ישראל ובתפקידים מגוונים. התנועה טענה כי הודעת הפיטורין נעשתה בהליך פסול, בחוסר סבירות קיצוני ובחוסר הגינות תוך שלילת זכויותיו הבסיסיות של בן צור לזכות טיעון ושימוע ותוך פגיעה קשה בכללי הצדק הטבעי ובכבודו ובשמו הטוב. בדיון הראשון בעתירה הטיל בג"צ צו על תנאי שהורה לראש הממשלה לנמק תוך 10 ימים את מהלכיו בפרשת הדחת בן צור. כמו כן רשם בג"צ לפניו את הצהרת עו"ד עוזי פוגלמן מנהל מחלקת הבג"צים בפרקליטות באותה עת, כי בן צור ימשיך לכהן כמנכ"ל משרד החוץ וזאת עד להחלטה סופית בעתירה. התנועה למען איכות השלטון מדגישה בעיקרי הטיעון אותם הגישה השבוע לבג"ץ כי בניגוד להצהרה זו, פעלה המדינה לסיום כהונתו של בן צור כמנכ"ל משרד החוץ, וזאת בתמורה למנויו כשגריר. לאחר שבן צור ביקש להימנע ממהלך זה כל עוד העתירה תלויה ועומדת בפני בג"ץ, הוחלט למנוע ממנו לכהן כשגריר. התנועה למען איכות השלטון רואה בחומרה רבה את ביזיון בית המשפט ע"י המדינה ואת חוסר התם שלה ותעמוד בדיון על חשיבות ההגנה על עובדי ציבור ועל השירות הציבורי.