התנועה למען איכות השלטון בישראל שוללת את הכוונה לממן את חוק קצבאות ילדים המגדיל את קצבאות הילדים ואת מענק הלידה מהילד החמישי ואילך מיתרות הביטוח הלאומי . התנועה פנתה לשר האוצר למנכ"ל הביטוח הלאומי ולאחרים בדרישה כי יציינו בפניה את המקורות הכספיים העומדות לרשות הביטוח הלאומי לשם כך.

התנועה למען איכות השלטון בישראל שוללת את הכוונה לממן את חוק קצבאות ילדים המגדיל את קצבאות הילדים ואת מענק הלידה מהילד החמישי ואילך מיתרות הביטוח הלאומי . התנועה פנתה לשר האוצר למנכ"ל הביטוח הלאומי ולאחרים בדרישה כי יציינו בפניה את המקורות הכספיים העומדות לרשות הביטוח הלאומי לשם כך.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל, פנתה היום לשר האוצר, יו"ר הכנסת, מ"מ שר העבודה והרווחה, מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, יו"ר וועדת הכנסת ולחשב הכללי, בדרישה לציין בפניה מהם המקורות הכספיים המצויים בביטוח הלאומי האמורים לממן את חוק סיוע למשפחות ברוכות ילדים אותו אישרה הכנסת השבוע. חוק זה המגדיל את קיצבאות הילדים ואת מענק הלידה מהילד החמישי והילך. על פי הערכות משרד האוצר, עלותו של החוק עומדת על כ- 480 מליון שקל בשנה. התנועה טוענת, כי על פי הצעת החוק, המקור התקציבי לחוק הוא "הביטוח הלאומי". לאחר קבלתו מצוטט אחד מיוזמיו כאומר כי "מימון החוק ייעשה באמצעות עודפי תקציב של מיליארדי שקלים בענף ביטוח ילדים במוסד לביטוח לאומי. התנועה טוענת כי כבר לפני שלשה חדשים התריעה בפני שר אוצר ויו"ר הכנסת כי לא ניתן להסתמך בהצעות חוק על "יתרות הביטוח הלאומי". לדעת התנועה הביטוח לאומי הינו קרן המיועדת לשרת צרכים מוגדרים וככזו יש לשמור עת עתודותיו. לא ראוי להתייחס לביטוח הלאומי כמס המהווה מקור לתקציב הממשלה. התנועה גם מציינת כי במוסד לביטוח לאומי לא מכהן אקטואר מזה כעשור שנים. האקטואר ממונה על התכנון הפיננסי ארוך הטווח של הביטוח הלאומי (כזכור עתרה התנועה לבג"ץ בנושא). ודי בעובדה זו לטענת התנועה לבטל את הטענה כי קיימות יתרות בביטוח הלאומי, קל וחומר שלא ניתן לטענת התנועה להוכיח זאת ולהסתמך על כך לייעד כספים לצרכים אחרים, כאשר אין בנמצא סמכות אקטוארית לבחון את הדברים בצורה מיקצועית ואמיתית.