בג"צ ידון מחר בשעה 00.9 , בעתירות התנועה למען איכות השלטון הדורשת לחייב בכירים ברשויות מקומיות לשלם מכיסם הפרטי עבור הוצאות כספיות בלתי חוקיות בקופות הציבוריות.

בג"צ ידון מחר בשעה 00.9 , בעתירות התנועה למען איכות השלטון הדורשת לחייב בכירים ברשויות מקומיות לשלם מכיסם הפרטי עבור הוצאות כספיות בלתי חוקיות בקופות הציבוריות.
התנועה לאיכות השלטון
בג"צ בהרכב השופטים: הנשיא אהרון ברק והשופטים יעקב טירקל ודליה דורנר, ידון מחר בשעה 9 בבוקר בארבע עתירות אותם הגישה התנועה למען איכות השלטון בישראל בהם מבקשת התנועה כי בג"צ יורה לשר הפנים, מר נתן שרנסקי, והממונים על מחוזות מרכז, חיפה, ירושלים והצפון במשרד הפנים, להפעיל את סמכותם ולהטיל חבות אישית על האחראים להוצאות בלתי חוקיות ברשויות המקומיות: הוד השרון, חדרה, ירושלים והמועצה המקומית מעלה חרמון. בית המשפט מתבקש בעתירות התנועה להורות לשר הפנים ולממונים על מחוזות מרכז, חיפה, ירושלים והצפון במשרד הפנים, להסביר מדוע הם נמנעים באופן גורף מהפעלת סמכותם לחייב באופן אישי גורמים ברשויות המקומיות, כפי שמתבקש בחוק, זאת על רקע הנתונים הקשים המצביעים על ניהול כספי כושל והוצאות כספיות חריגות ברשויות המקומיות. עוד ביקשה התנועה כי שר הפנים והממונים על המחוזות ייקבעו נוהל שינחה את הגורמים הרלוונטיים כרואי החשבון המבקרים את הרשויות, אשר מוסמכים על פי חוק לסייע להפעיל את סמכותם של שר הפנים ושל הממונים על המחוזות להטיל חבות אישית(דרישה שמולאה בינתיים) בעתירתה מבקשת התנועה מבית המשפט להורות לשר הפנים ולממונים על המחוזות במשרד הפנים לחייב באופן אישי את הגורמים המנויים בעתירה בכל אחד מהמקרים הבאים: הוד השרון – כנקבע על ידי רואה החשבון שערך ביקורת בעירייה בגין העמדת רכב צמוד לטובת סגן ראש העיר במקביל להחזקת רכב לראש העיר, באופן המנוגד במפורש להנחיות משרד הפנים. המעשה חמור במיוחד לאחר שחוסר החוקיות שבמעשה הובא לידיעתו של ראש עיריית הוד השרון מספר פעמים על ידי רואה החשבון שערך ביקורת מפורטת בעירייה. חדרה – כנקבע על ידי מבקר העירייה נגרם נזק לקופת העירייה על ידי ראש עיריית חדרה לשעבר, מר נחמיה להב, אשר מימן פרסומים פוליטיים מכספי העירייה בניגוד לחוק. ירושלים – כנקבע בדוח מבקר העירייה האחרון מספר גורמים בכירים בעירייה הביאו נזק לקופת העירייה מפעולותיהם הלא חוקיות: (א) מנכ"ל העירייה, מר רענן דינור, אשר הביא להתקשרות בלתי תקינה של העירייה עם גורמים שונים להפעלת לונה פארק בירושלים, אשר גררה עמה נזק לקופת העירייה. כן הביא מנכ"ל העירייה להעסקת עובדים בתפקיד עוזרי סגני ראש העיר בניגוד גמור לנהלים. (ב) הממונה על רשות הקליטה בעירייה, גב' לריסה גרשטיין, אשר גרמה להפסדים בקופת העירייה