התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לשר המשפטים בדרישה כי יפעל למניעת קידומו של השופט עודד אליגון לכהונה בבית המשפט המחוזי.

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לשר המשפטים בדרישה כי יפעל למניעת קידומו של השופט עודד אליגון לכהונה בבית המשפט המחוזי.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל, פנתה היום לשר המשפטים, יוסי ביילין יו"ר הועדה למנוי שופטים בדרישה לפעול למניעת קידומו של השופט עודד אליגון לכהונה כשופט בבית המשפט המחוזי. דרישתה של התנועה לאור הפרסומים מהיום לפיהם נשקלת שוב מועמדותו של השופט אליגון לתפקיד. התנועה פנתה בעבר בנושא לועדה לבחירת שופטים וזאת בשל הדברים שנשא לפני כשנתיים במסיבת הפרידה מהשופט יצחק בנאי. נאום שכונה בשם "נאום הכינים". בנאומו התייחס השופט אליגון לציבורים שונים באוכלוסיה כ "..כיני ענק בגודל יצורי אנוש…נראות כהכלאה בין נחש ארסי לנמר ארוך צפורנייים וחד מלתעות…טפילים מסוכנים.." במכתבה התייחסה התנועה גם לאירוע בו פגע השופט אליגון בציבור הנכים בישראל, כאשר סרב להתחשב במגבלותיו של עו"ד נכה. התנועה למען איכות השלטון הדגישה בפני חברי הועדה לבחירת שופטים כי כללי השפיטה תשמ"ד- 1984, קובעים כי בין התכונות העיקריות הנבדקות ונשקלות לגבי מועמד, נבחנים מזג שיפוט המתבטא בין היתר, בסבלנות, בסובלנות , בפתיחות, הגינות כלפי הזולת, אמות מידה מוסריות ועוד. "כיצד נוכל לדרוש מן הציבור להימנע מהתבטאויות קשות כלפי השופטים ומערכת השפיטה, כאשר היא נותנת גיבוי לאמירות כאלה " אומרת התנועה לאיכות השלטון. לטענת התנועה דיבורים כאלה פוגעים קשות במעמדה של הרשות השופטת, דבר שיש לו השפעות קשות אף על שלטון החוק בכלל. הרשות השופטת שואבת את כוחה וסמכותה לטענת התנועה, מנקיון כפיהם של העוסקים במלאכת השפיטה. ובחברתנו השסועה כל פגיעה וכל כתם במעמד השופטים, הינם בעלי השלכות קשות ומסוכנות. נושא המנוי הוסר אז מסדר יומה של הועדה ועתה על פי הפרסומים הוא יעלה שנית.