התנועה למען איכות השלטון בישראל, פנתה היום לראש הממשלה, לשר החוץ ולנציב שרות המדינה בדרישה להימנע ממנוי אריה שומר כשגריר ישראל בקוריאה בתקופת בחירות.

התנועה למען איכות השלטון בישראל, פנתה היום לראש הממשלה, לשר החוץ ולנציב שרות המדינה בדרישה להימנע ממנוי אריה שומר כשגריר ישראל בקוריאה בתקופת בחירות.
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה מציינת התנועה למען איכות השלטון, כי על פי הפרסומים יש כוונה לכאורה למנות את מנכ"ל בית הנשיא לשעבר, מר אריה שומר לשגריר ישראל בדרום קוריאה. התנועה הדורשת מראש הממשלה, שר החוץ ונציב שרות המדינה להימנע ממנוי זה, טוענת כי בהתאם להוראת היועץ המשפטי לממשלה יש להימנע ממינויים בשירות המדינה, עד מועד הבחירות. לעניין המנוי הצפוי לכאורה של מר שומר כשגריר ישראל בדרום קוריאה לדעת התנועה דומה כי לא ניתן להסביר את הדחיפות שבמינוי של מר שומר בתקופת בחירות, אלא על רקע הרצון לקבוע עובדות בשטח טרם הבחירות. התנועה מדגישה כי דברים אלו אמורים במיוחד, על רקע העובדה כי מזה חודשים רבים אין שגריר בדרום קוריאה. עובדה זו לדעת התנועה מציגה כל ניסיון להסביר את המינוי בדחיפות מיוחדת שהתעוררה דווקא עתה משהוקדמו הבחירות לראשות הממשלה, כניסיון בלתי משכנע באופן ברור. התנועה למען איכות השלטון מציינת כי בנוסף לריח הרע העולה מן המינוי, כאילו מדובר במחטף ערב בחירות, יש להזכיר את הכלל בנוגע למינויים בשירות החוץ שלא מקרב הסגל הדיפלומטי (במסגרת מכסת 11 משרות) לפיו תנאי למינוי הינו כי הדבר נדרש לשם גיוון הייצוג הדיפלומטי או מפאת רגישות ונסיבות היחסים המדיניים. וזאת בנוסף לתנאים נוספים הכלולים בהחלטת הממשלה 4990. התנועה טוענת כי על הממשלה מוטלת החובה להראות את הקשר שבין מינויו של מועמד אשר אינו נמנה על הסגל הדיפלומטי המקצועי, כדוגמת מר שומר, ובין התנאים האמורים המוזכרים לעיל.