התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להפעיל את שיקול דעתו, ולהודיע לראש הממשלה, שהתפטר, כי אין בסמכותו לנהל מו"מ מדיני.

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להפעיל את שיקול דעתו, ולהודיע לראש הממשלה, שהתפטר, כי אין בסמכותו לנהל מו"מ מדיני.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להפעיל את שיקול דעתו, ולהודיע לראש הממשלה, שהתפטר, כי אין בסמכותו לנהל מו"מ מדיני. במכתבה טוענת התנועה, כי אין בסמכות ראש הממשלה, שהתפטר לנהל מו"מ מדיני, לאחר שהתפטר ולאור העובדה שאנו עומדים ארבעים יום לפני הבחירות לראשות הממשלה. הנימוקים לעמדתה של התנועה נובעים הן מהמשטר הקונסטיטוציוני שלנו והן מנורמות ראויות של תרבות שלטון במדינה דמוקרטית. התנועה טוענת שאף אם נאמר שסמכות ראש הממשלה אינה נפגמת, בשל המנדט שקיבל ישירות מן העם בבחירות לראשות הממשלה, הרי סמכות זו, מן הדין שתהיה מסויגת מרגע שראש הממשלה איבד את אמון הכנסת, בהצבעת אי אמון הכנסת, או הגיע לאותה תוצאה, כאשר התפטר מתפקידו. שאם לא כן , לדעת התנועה, נוצר מצב חוקתי, לפיו אין הבדל בין ראש ממשלה הנהנה מאמון הכנסת לראש ממשלה שהכנסת נתנה בו אי אמון או שהתפטר. התנועה למען איכות השלטון מדגישה גם את הפן של הנורמה הראויה ומציינת כי מעבר לשאלת החוקתיות עומדת למבחן השאלה של נורמות שלטוניות ראויות במשטר דמוקרטי. האמנם נורמה ראויה היא שראש ממשלה שהתפטר, העומד בפני בחירות, ינסה להביא לידי גמר הסכם מדיני בעל חשיבות קרדינלית לחיי המדינה והעם. לדעת התנועה ראוי שעמדתו של ראש הממשלה תוצג בפני העם, לקראת הבחירות הקרובות , כמו גם עמדותיו של מתחרהו, והעם ישפוט ורק ראש הממשלה שייבחר, ימשיך במו"מ המדיני, בניסיון להביא לסיומו.