התנועה למען איכות השלטון בישראל ביקשה מבית המשפט לדחות על הסף את תביעת לשון הרע שהגישה נגדה יו"ר הרשות לניירות ערך עו"ד מירי כץ.

התנועה למען איכות השלטון בישראל ביקשה מבית המשפט לדחות על הסף את תביעת לשון הרע שהגישה נגדה יו"ר הרשות לניירות ערך עו"ד מירי כץ.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל ביקשה מבית המשפט לדחות על הסף את תביעת לשון הרע שהגישה נגדה יו"ר הרשות לניירות ערך עו"ד מירי כץ. שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים מרים מזרחי, הורתה למירי כץ להשיב על טענות התנועה תוך שבוע. בבקשתה טוענת התנועה כי עו"ד מירי כץ המכהנת כראש הרשות לניירות ערך הנה עובדת מדינה, וככזאת היא כפופה להוראות התקשי"ר ומחויבת לפעול על פיהם. הוראות התקשי"ר קובעות בין השאר כי עובד הרואה צורך להביא בפני בית המשפט מידע כלשהו או לערוך בירור כלשהו, יעשה זאת באמצעות היועץ המשפטי של המשרד או של היחידה בה הוא משרת. בנוסף מציין התקשי"ר כי היועץ המשפטי אם יראה צורך והצדקה לכך, יפנה לבית המשפט באמצעות פרקליטות המדינה, או בא כוחו של היועץ המשפטי לממשלה, המטפל באותו עניין. התנועה למען איכות השלטון טוענת בבקשתה, כי מירי כץ למיטב ידיעתה לא פנתה ליועץ המשפטי של משרד האוצר או ליועץ המשפטי לממשלה ולא פנתה לבית המשפט באמצעותם או באישורם בתביעה המדוברת. לטענת התנועה עו"ד כץ במעמדה ובתפקידה הבכיר כעובדת ציבור אינה רשאית לפעול כרצונה בהתעלם מחובותיה על פי דין. ופנייתה לבית משפט בניגוד להוראות התקשי"ר נעשתה בחוסר סמכות. טענה נוספת אותה מעלה התנועה בבקשתה למחיקה התביעה על הסף היא העובדה כי לכתב התביעה אותה הגישה עו"ד כץ, צורף דובר התנועה למען איכות השלטון. התנועה טוענת כי הדובר לא חתם על ההודעה לעיתונות שהיא נשוא תביעתה של כץ, לא ניסח את התלונה שצוטטה במלואה בהודעה לעיתונות וכל אשר עשה היה במסגרת תפקידו כדובר התנועה. ההודעה לעיתונות בגינה הוגשה תביעת הדיבה הנה מטעמה ובאחריותה של התנועה למען איכות השלטון בלבד. ולפיכך הדובר צורף כנתבע לתביעה בהיעדר עילה בדין. התנועה טוענת כי צירופו של הדובר כנתבע הנו צעד קנטרני וטורדני, אשר נועד להלך אימים על עובדי התנועה . והנו מהלך שלא בתום לב של עו"ד כץ.