בעקבות פנית התנועה למען איכות השלטון דורש רשם העמותות מהועד האולימפי להסביר עד מחר את החלטתו לבחור ביורם אוברקוביץ כיו"ר הוועד האולימפי למרות שבחירתו נוגדת על פניו את חוק העמותות.

בעקבות פנית התנועה למען איכות השלטון דורש רשם העמותות מהועד האולימפי להסביר עד מחר את החלטתו לבחור ביורם אוברקוביץ כיו"ר הוועד האולימפי למרות שבחירתו נוגדת על פניו את חוק העמותות.
התנועה לאיכות השלטון
בעקבות פנית התנועה למען איכות השלטון דורש רשם העמותות מהועד האולימפי להסביר עד מחר את החלטתו לבחור ביורם אוברקוביץ כיו"ר הוועד האולימפי למרות שבחירתו נוגדת על פניו את חוק העמותות. כזכור בעקבות בחירתו של מר יורם אוברקוביץ כיו"ר הוועד האולימפי בישראל, פנתה התנועה למען איכות השלטון בישראל, ליועץ המשפטי לממשלה ולרשם העמותות בדרישה לפעול לפירוק עמותת הוועד האולימפי ו/ או באמצעות פעולה למען הפסקת מימון ממשלתי לעמותה ובכלל זאת שלילת אישור העמותה בגין ניהול תקין, המהווה תנאי להזרמת כספים ממשרדי ממשלה. כל זאת במטרה להביא לביטול בחירת אוברקוביץ וביטול חברותו בוועד המנהל, בניגוד לחוק העמותות. לטענת התנועה, אוברקוביץ הורשע למיטב ידיעתה לפני מספר שנים בדין פלילי בעבירת רישום כוזב במסמכי תאגיד ומצוי כעת בעיצומו של הליך פלילי נוסף, לאחר שהוגש נגדו כתב אישום המייחס לו עבירת שוחד. התנועה מציינת כי חוק העמותות קובע כי אדם שהורשע בין היתר בעבירת רישום כוזב במסמכי תאגיד, פסול מלכהן בוועד מנהל של עמותה. למרות זאת משמש אוברקוביץ כחבר הוועד האולימפי ועתה נבחר אף לשמש ליו"ר הוועד. התנועה מדגישה כי חוק העמותות קובע כי אחד מן העילות לפירוק עמותה הנה פעולה בניגוד לחוק ובמיוחד כאשר מדובר לכאורה בהפרה בוטה וחד משמעית של הוראות החוק כבמקרה הנוכחי של מנוי אוברקוביץ ליו"ר הוועד האולימפי. התנועה פנתה גם לשר הפנים חיים רמון שהוא השר המוסמך לביצוע חוק העמותות ולחברי הוועד המנהל של הוועד האולימפי בדרשה לפעול לביטול המנוי הבלתי חוקי של אוברקוביץ. כאמור בעקבות פנית התנועה לרשם העמותות פנה בימים אלה עו"ד מנחם ליברמן היועץ המשפטי של רשם העמותות לועד האולימפי בדרישה להסביר עד מחר (19 לינואר) איך החלטת הועד האולימפי עומדת בהוראות חוק העמותות . עו"ד ליברמן מציין במכתבו לועד האולימפי כי על פני הדברים בחירתו של מר אוברקוביץ נוגד את סעיף 33 (א) () לחוק העמותת התש"מ- 1980.