התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"צ, להפסקת הזרמת הכספים לוועד האולימפי בישראל כל עוד מכהן יורם אוברקוביץ כיו"ר הוועד בניגוד לחוק.

התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"צ, להפסקת הזרמת הכספים לוועד האולימפי בישראל כל עוד מכהן יורם אוברקוביץ כיו"ר הוועד בניגוד לחוק.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"צ, להפסקת הזרמת הכספים לוועד האולימפי בישראל כל עוד מכהן יורם אוברקוביץ כיו"ר הוועד בניגוד לחוק. בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה מידד, מבקשת התנועה מבג"צ להוציא צו ביניים המורה לשר התרבות, המדע והספורט להימנע מלהעביר לוועד האולימפי כספים, עד שתתקבל החלטה בעתירת התנועה. כן מבקשת התנועה לקיים דיון דחוף בבג"צ בכדי למנוע את המשך כהונתו של אוברקוביץ כיו"ר הועד האולימפי וכחבר בוועד המנהל של הוועד האולימפי, בניגוד גמור לחוק ובאופן הגורם נזק ופוגע בתדמית מדינת ישראל והספורט הישראלי בארץ ובעולם. בעתירה עותרת התנועה למתן צו על תנאי כנגד שר התרבות המדע והספורט, המורה לו לנמק מדוע הוא ממשיך ומעביר כספים לוועד האולימפי, חרף התנהלותה הבלתי חוקית, בכך שבחרה ביורם אוברקוביץ ליו"ר הוועד המנהל של הוועד האולימפי ובכך שהיא מאפשרת את המשך כהונתו כיו"ר הוועד המנהל, למרות שהורשע בעבירת רישום כוזב במסמכי תאגיד, בשעה שסעיף 33 (א) לחוק העמותות פוסל את כשירותו לכהן כחבר וועד מנהל בנסיבות אלו. התנועה גם מבקשת כי יוצא צו על תנאי לרשם העמותות המורה לו לנמק מדוע לא ישלול מהועד האולימפי "אישור ניהול תקין" או אישור אחר בדבר תקינות התנהלות הוועד, המהווה תנאי להעברת כספי מדינה, עד שתתוקן חוסר החוקיות הברורה בפעילות הוועד האולימפי בראשותו של אוברקוביץ. התנועה גם מבקשת מבג"ץ כי יוציא צו על תנאי המורה לועדת התמיכות במשרד התרבות המדע והספורט ולחשב המשרד לנמק מדוע לא יימנעו מהמשך הליכים להעברת תמיכה כספית בועד האולימפי לאור פעולתו בניגוד לחוק בסוגיית אוברקוביץ.