–הודעה שניה להיום– התנועה למען איכות השלטון בישראל הגישה היום לבית המשפט המחוזי בירושלים, תביעה בגין פרסום לשון הרע נגד מירי כץ יו"ר הרשות לניירות ערך.

–הודעה שניה להיום– התנועה למען איכות השלטון בישראל הגישה היום לבית המשפט המחוזי בירושלים, תביעה בגין פרסום לשון הרע נגד מירי כץ יו"ר הרשות לניירות ערך.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל הגישה היום לבית המשפט המחוזי בירושלים, תביעה בגין פרסום לשון הרע נגד מירי כץ יו"ר הרשות לניירות ערך. בכתב התביעה טוענת התנועה, באמצעות עו"ד מיכאל פרתם, כי כץ צוטטה בכתבה שהופיעה בעיתון "הארץ" ביום 7.1.00 ( "מירי כץ: התנועה לאיכות השלטון תוקפת אותי על שאיני משתמשת בכספי ציבור" מאת בן ציון ציטרין) באומרה דברים שהנם בבחינת דברי לשון הרע. בכתבה צוטטה כץ כאומרת: " התנועה למען איכות השלטון הגיעה לשיאים חדשים של עיוולת, כשהיא מתלוננת על כך שעובדת ציבור מגישה תביעת דיבה באופן פרטי ועל חשבונה ואינה משתמשת לשם כך בכספי ציבור". התנועה למען איכות השלטון, טוענת בתביעתה כי אין אמת בדברים שאמרה כץ, הדברים שאמרה מעוותים ומסלפים את הנטען בבקשת התנועה למחיקת תביעת הדיבה שכץ הגישה נגדה, אשר לא כללה כל התייחסות שהיא לנושא שימוש או אי שימוש בכספי הציבור. לטענת התנועה הצגתה כתומכת בבזבוז כספי הציבור וזאת בניגוד למטרותיה המוצהרות, מבזה אותה, פוגע בשמה הטוב ומנסה לערער על הלגטימיות שלה כתנועה ציבורית הפועלת למען מנהל ציבורי תקין. לטענת התנועה גם הביטוי בו השתמשה כץ: "שיאים חדשים של עיוולת" וזאת בהקשר להתנהגות התנועה, הנו השמצה מחוסרת בסיס, הפוגעת בשמה הטוב, מכפישה אותה ומבזה אותה. דברים נוספים אותם צוטטה כץ כאומרת בכתבה הם: "במאבקה מעורר התהיות איבדה התנועה לאיכות השלטון את היכולת לטעון, אפילו למראית עין, של שמירה על המוסר ועל שלטון החוק" התנועה טוענת כי דברים אלו מבזים וחמורים שכן עולה מהם הטענה השקרית, לפיה מניעים פסולים עומדים מאחורי מעשיה של התנועה למען איכות השלטון, מניעים המנוגדים למטרותיה המוצהרות. גם הטענה, כי התנועה איבדה את היכולת להגן על המוסר ועל שלטון החוק היא לטענת התנועה, מחוסרת בסיס, הפוגעת ומכפישה ומנסה לערער על זכות קיומה של התנועה למען איכות השלטון.