התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת ממבקר המדינה שיעצור את המשך תשלום מימון המפלגות למפלגות שעשו שימוש בכספי מימון המפלגות לבחירות לראשות הממשלה, למטרות אחרות.

התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת ממבקר המדינה שיעצור את המשך תשלום מימון המפלגות למפלגות שעשו שימוש בכספי מימון המפלגות לבחירות לראשות הממשלה, למטרות אחרות.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת ממבקר המדינה שיעצור את המשך תשלום מימון המפלגות למפלגות שעשו שימוש בכספי מימון המפלגות לבחירות לראשות הממשלה, למטרות אחרות. במכתבה טוענת התנועה למען איכות השלטון, כי על פי הפרסומים בכתבות תחקיר שפורסמו בימים אלה, עולה חשד לכאורה לכך שכספי מימון המפלגות לא שימשו למטרות האמורות בחוק מימון מפלגות, וכי בפועל שימשו בראש וראשונה לצרכי תעמולה של מפלגות שונות ולא למטרה שלשמם ניתנו – מימון הוצאות הבחירות. בכתבות צוינו מספר דוגמאות לפרסומים שונים ולפעולות מצד מפלגה זו או אחרת, בשעה שההתייחסות לבחירות לראשות הממשלה הנה מרכיב משני באותם פרסומים או פעולות מצד המפלגות. עוד עומדות הכתבות על תופעה בה לכאורה מפנות מספר מפלגות את כספיהן לפרסום בעיתונים אשר הנם למעשה עיתוני מפלגה במהותם. לפיכך לטענת התנועה עולה חשד לפיו באופן זה פותחות המפלגות פתח להזרמת כספים עקיפה לגורמים הקשורים אליהן, מכספי מימון מפלגות, אשר נועדו במקורם למימון הוצאות הבחירות של המפלגות ואשר לא נתנו על מנת שישמשו כצינור עוקף להעברת כספים לגורמים מקורבים שונים . התנועה מבקשת ממבקר המדינה השופט בדימוס אליעזר גולדברג, כי במידה וימצא כי המאפיין הדומיננטי בהוצאה הכספית הנו דברי שבח והלל למפלגה ולעומדים בראשה, ולא בהוצאה המתייחסת בראש וראשונה לבחירות לראשות הממשלה, יעשה המבקר שימוש בסמכויות האכיפה והענישה הנתונות בידו על פי החוק ובכלל זה ישלול את יתרת מימון המפלגות אשר העברתו למפלגות מותנית על פי חוק בתקינות התנהלותן הכספית של המפלגות.