התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"צ, בדרישה לבטל את החוק לשחרור מוקדם של אסירים. בשל הפגיעה הקשה שיש בחוק בחברה בישראל ובזכויות היסוד של קורבנות העבירה.

התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"צ, בדרישה לבטל את החוק לשחרור מוקדם של אסירים. בשל הפגיעה הקשה שיש בחוק בחברה בישראל ובזכויות היסוד של קורבנות העבירה.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"צ, בדרישה לבטל את החוק לשחרור מוקדם של אסירים. בשל הפגיעה הקשה שיש בחוק בחברה בישראל ובזכויות היסוד של קורבנות העבירה. בעתירה אשר הוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה מידד, מבקשת התנועה למען איכות השלטון מבג"צ, כי יורה לכנסת לנמק מדוע חוקקה ביום ג השבוע את החוק לשחרור מוקדם של אסירים, אשר זכה לכינוי "חוק דרעי", וזאת חרף הפגיעה הקשה והבלתי מידתית הנגזרת ממנו לזכויות יסוד בחוק יסוד כבוד האדם וחירותו ובראש ובראשונה בכבודם של קורבנות העבירה . וכן בשל הפגיעה שתיגרם לזכויות יסוד כזכות לקניין, לשמירה על הגוף והכבוד הנגזרת מן הפגיעה בכושר ההרתעה של המשפט הפלילי הנובעת מן החוק, אשר תביא להגברת הפשיעה ולפגיעה בערכי יסוד אלו המוגנים ע"י חוק יסוד כבוד האדם וחרותו. כאשר הרקע לאישור החוק , כעולה במפורש גם מהדברים שנאמרו במהלך הדיונים שערכה הכנסת בחוק הנו ההקלה הנגזרת ממנו לעונשו של מר אריה דרעי, המרצה עונש מאסר בשל הרשעתו בלקיחת שוחד. התנועה טוענת עוד, על הפגיעה הקשה הנגרמת מן החוק ליכולת ההרתעה של המשפט הפלילי ולעקרון הפרדת הרשויות, תוך הפקעת סמכות מערכת בתי המשפט וההליך השיפוטי לקבוע את עונשם של עבריינים והעברתה לידי וועדות מנהליות שאינן בלתי תלויות ואשר תהיינה חשופות ללחצים מתמידים בשל היותן חלק מן הרשות המבצעת. התנועה דורשת בנוסף כי יוצא צו על תנאי המורה ליועץ המשפטי לממשלה לנמק מהי עמדתו ביחס לחוק לאור הפגמים שנפלו בו. עוד מבקשת התנועה מבג"צ כי יוציא צו ביניים המורה להקפיא את המצב הקיים ולהורות למדפיס הממשלתי ולהימנע מפרסום החוק ברשומות עד שהעתירה תוכרע.