בג"צ ידון מחר בעתירת התנועה למען איכות השלטון בישראל לבג"צ, הדורשת לבטל את החוק לשחרור מוקדם של אסירים המכונה "חוק דרעי".

בג"צ ידון מחר בעתירת התנועה למען איכות השלטון בישראל לבג"צ, הדורשת לבטל את החוק לשחרור מוקדם של אסירים המכונה "חוק דרעי".
התנועה לאיכות השלטון
בג"צ בהרכב הנשיא אהרון ברק, המשנה לנשיא שלמה לוין והשופט יצחק זמיר, ידון מחר בשעה 8.00 בבוקר, בעתירת התנועה לבג"צ, הדורשת לבטל את החוק לשחרור מוקדם של אסירים המכונה "חוק דרעי". בעתירה אשר הוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה מידד, מבקשת התנועה למען איכות השלטון מבג"צ, כי יורה לכנסת לנמק מדוע חוקקה לפני שבועים את החוק לשחרור מוקדם של אסירים, אשר זכה לכינוי "חוק דרעי", וזאת חרף הפגיעה הקשה והבלתי מידתית הנגזרת ממנו לזכויות יסוד המוגנות על ידי חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. בראש ובראשונה החוק פוגע בכבודם של קורבנות העבירה . כמו גם בזכויות יסוד של כלל הציבור כזכות לקניין, לשמירה על הגוף ועל הכבוד . לטענת התנועה כרגע החוק פוגע בכושר ההרתעה של המשפט הפלילי דבר אשר יביא בהכרח להגברת הפשיעה לפגיעה בציבור ובזכויותיו כאמור. לכך יש להוסיף כי הרקע לאישור החוק, כעולה במפורש גם מהדברים שנאמרו במהלך הדיונים שערכה הכנסת בחוק הנו ההקלה הנגזרת ממנו לעונשו של מר אריה דרעי, המרצה עונש מאסר בשל הרשעתו בלקיחת שוחד. התנועה טוענת עוד, כי החוק גורר עמו פגיעה בעיקרון הפרדת הרשויות, תוך הפקעת סמכות מערכת בתי המשפט וההליך השיפוטי לקבוע את עונשם של עבריינים והעברתה לידי וועדות מנהליות ואשר עלולות להיות חשופות ללחצים מתמידים בשל היותן חלק מן הרשות המבצעת. התנועה מבקשת בנוסף כי יוצא צו על תנאי המורה ליועץ המשפטי לממשלה לנמק מהי עמדתו ביחס לחוק לאור הפגמים שנפלו בו. במידת הצורך תידון גם בקשת התנועה להוציא צו ביניים המורה ליועץ המשפטי לממשלה להנחות את שירות בתי הסוהר להימנע משחרור מוקדם של אסירים בהתבסס על החוק עד שתתברר ותוכרע עתירת התנועה. בדיון שנערך ב6 למרץ המליצו שופטי בג"צ לוועדת השחרורים שליד שירות בתי הסוהר שלא לדון בשחרור אסירים לפי "חוק דרעי" כל עוד לא הותקנו תקנות ליישומו, וזאת בעקבות טענת התנועה. בתשובת פרקליטות המדינה לבג"צ נאמר כי אומצה המלצת השופטים וכינוסי הועדה הוקפאו עד להתקנת התקנות.