התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לשרת החינוך לימור ליבנת, על מנת שתאפשר את המשך העסקתה של מנכ"ל המשרד לשעבר גב' שלומית עמיחי במסגרת מערכת החינוך.

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לשרת החינוך לימור ליבנת, על מנת שתאפשר את המשך העסקתה של מנכ"ל המשרד לשעבר גב' שלומית עמיחי במסגרת מערכת החינוך.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לשרת החינוך לימור ליבנת, על מנת שתאפשר את המשך העסקתה של מנכ"ל המשרד לשעבר גב' שלומית עמיחי במסגרת מערכת החינוך. במכתבה טוענת התנועה כי למרות שאין חולק על כך ששרת החינוך עשתה שימוש בסמכותה ומינתה לתפקיד מנכ"לית משרד החינוך את אשת אמונה גב' רונית תירוש במקומה של גב' עמיחי. הרי אין לגרוע או לשלול את זכותה של עמיחי אשר הנה עובדת וותיקה במשרד להמשיך ולמלא תפקידים במסגרת מערכת החינוך, לאחר תום כהונתה כמנכ"לית כפי שהיתה זכאית באם לא היתה מתמנה לתפקיד מנכ"לית בתנאי העסקה של חוזה אישי. לטענת התנועה שלילת זכות זו אף עלולה להביא לאי נכונות של אנשי מקצוע בשירות המדינה, שאינם מינויים חיצוניים פוליטיים, ליטול על עצמם תפקיד של מנכ"ל משרד ממשלתי, מחשש לאבד את זכותם להמשיך ולשרת במערכת לאחר תום הכהונה. התנועה סוברת כי היותו של אדם מינוי מקצועי מתוך המערכת לתפקיד מנכ"ל משרד ממשלתי, להבדיל ממינוי פוליטי חיצוני לתפקיד, אינו יכול להרע את מצבו ביחס למצב בו לא נוטל על עצמו את התפקיד, ואז כמובן היתה שמורה לו זכותו להמשיך ולכהן במשרה במערכת. לאור כל זאת מבקשת התנועה למען איכות השלטון משרת החינוך לאפשר לגב' עמיחי להמשיך ולשמש במסגרת מערכת החינוך. בכך לדעת התנועה, יהיה הן כיבוד זכויותיה של עמיחי כעובדת שירות המדינה והן מסר חשוב ומעודד עובדי ציבור בכירים ומקצועיים ליטול על עצמם את התפקיד המרכזי של מנכ"ל משרד ממשלתי.