התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"צ, בבבקשה להוציא צו ביניים אשר יאסור על ראש הממשלה לשלוח את בנו עומרי שרון בשליחות מדינית נוספת.

התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"צ, בבבקשה להוציא צו ביניים אשר יאסור על ראש הממשלה לשלוח את בנו עומרי שרון בשליחות מדינית נוספת.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"צ, בבבקשה להוציא צו ביניים אשר יאסור על ראש הממשלה לשלוח את בנו עומרי שרון בשליחות מדינית נוספת. בעתירה אשר הוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב, וצרויה מידד, מבקשת התנועה כי יוצאו גם צווים על תנאי המורים לראש הממשלה אריאל שרון לנמק מדוע לא ימנע מלשלוח את עומרי שרון בשליחויות מדיניות בשעה שייצוג ראש הממשלה והמדינה בשליחות כזאת אסורה מטעמי קרבת המשפחה בינהם וזאת בשל ניגוד עניינים הנוצר בנסיבות אלה ובשעה שהיועץ המשפטי לממשלה כבר מסר מפורשות לראש הממשלה את עמדתו המחייבת לפיה עליו להימנע מכך. התנועה טוענת כי ההתעלמות של ראש הממשלה מהנחיית היועץ המשפטי לממשלה הנה בלתי סבירה ופוגעת הן בשלטון החוק והן באמון הציבור ברשויות. בנוסף מבקשת התנועה מבג"צ להוציא צווים על תנאי המורים לראש הממשלה לנמק מדוע לא ימנע מהשליחויות של עומרי שרון וזאת משום שאין לו כתב מינוי ואיננו מכהן בכל תפקיד מוגדר בשירות הציבורי. לטענת התנועה השליחות בהיעדר הגדרת תפקיד מוגדר בשירות הציבורי משמעותה סמכות ללא אחריות, ללא פיקוח וללא בקרה, הן בשל היותו מחוץ להירכיה של השירות הציבורי והן בשל חוסר השקיפות הנוצרת במקרה זה בשל יחסי השליחות שבין אב בתפקיד מדיני ובנו כשליח. התנועה טוענת כי שליחויות אלו פוגעות בשירות הציבורי המקצועי המסודר הנבנה על כישורים ואשר מצווה להתרחק מן הקשרים. וכן בתרבות הפוליטית במדינת ישראל. ובאמון ציבור ובמערכת השלטון. התנועה סבורה כי המהלך כולו נגוע בחוסר חוקיות ובחוסר סבירות קיצונית.