התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום לנשיא המדינה ולשר המשפטים בבקשה לדחות את בקשתו של יהודה דרעי למתן חנינה לאחיו אריה דרעי.

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום לנשיא המדינה ולשר המשפטים בבקשה לדחות את בקשתו של יהודה דרעי למתן חנינה לאחיו אריה דרעי.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום לנשיא המדינה ולשר המשפטים בבקשה לדחות את בקשתו של יהודה דרעי למתן חנינה לאחיו אריה דרעי. במכתבה מציינת התנועה כי יש לדחות בקשה זו מכל וכל. התנועה טוענת כי אריה דרעי הורשע בשורה של עבירות חמורות ובראש וראשונה שוחד, עבירות אשר על ביצוען חזר לאורך מספר שנים במלאו שורה של תפקידים ממלכתיים אשר בראשם- שר הפנים. כבכיר שבין נוטלי השלמונים שבמדינת ישראל, הביא דרעי במעשיו, לטענת התנועה, להשחתת נורמות ופגיעה חמורה באמון הצבור במערכות השלטון. התנועה טוענת כי טובות ההנאה והכיבודים אותם השיג דרעי, תוך ניצול תפקידיו הממלכתיים בהפרו את אמון הציבור שניתן לו כשליח ציבור, משתייכים לסוג הפגיעות הנורמטיביות הכבדות ביותר שיכול יחיד לגרום לחברה. לדעת התנועה הענקת חנינה לדרעי כמוה כפיחות וזילות ערכי המסורת וערכי שלטון החוק ויש בה מסר חמור בכל הנוגע לחובת משרתי הציבור בכלל ונבחרי הציבור בפרט, לנהוג ביושר ובנקיון כפיים. התנועה פונה לנשיא המדינה משה קצב ולשר המשפטים מאיר שטרית ומבקשת כי ידחו את בקשת החנינה ויעדיפו את טובת הציבור וערכי היושר וטוהר המידות, על פני שתדלנות מזיקה ובלתי ראויה וידחו בקשה זו לחנינה לשר לשעבר בממשלת ישראל שמעל בתפקידו.