התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"ץ, על מנת שיוציא צו על תנאי המורה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטת המדינה לנמק מהו הבסיס החוקי להליכי החקירה שניהלו בתלונת התנועה בעניין חשדות לכאורה לביצוע עבירות ע"י גורמים בכירים ברשות לניירות ערך.

התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"ץ, על מנת שיוציא צו על תנאי המורה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטת המדינה לנמק מהו הבסיס החוקי להליכי החקירה שניהלו בתלונת התנועה בעניין חשדות לכאורה לביצוע עבירות ע"י גורמים בכירים ברשות לניירות ערך.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"ץ, על מנת שיוציא צו על תנאי המורה ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטת המדינה לנמק מהו הבסיס החוקי להליכי החקירה שניהלו בתלונת התנועה בעניין חשדות לכאורה לביצוע עבירות ע"י גורמים בכירים ברשות לניירות ערך. התנועה למען איכות השלטון מבקשת בעתירה שהוגשה באמצעות עו"ד אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה מידד, להוציא צווים על תנאי ליועץ המשפטי לממשלה אליקים רובינשטין ולפרקליטת המדינה עדנה ארבל בהם הם נדרשים לנמק מהי ההצדקה ומהו הבסיס החוקי לקיום הליך בדיקה הכולל אקטים חקירתיים לגבי תלונת התנועה שעסקה בחשדות חמורים לכאורה כנגד גורמים בכירים ברשות לניירות ערך וזאת תוך הימנעותם מלהורות למשטרה לבצע את החקירה, כבדרך שגרה כאשר אין מדובר בגורמים בכירים יחידי סגולה למרות שהחוק קובע כי זה תפקידה של המשטרה. מדובר בתלונה שהגישה התנועה ב 13.11.00 ליועץ המשפטי לממשלה ולפרקליטת המדינה כנגד בכירים ברשות ניירות ערך. בתלונתה בקשה התנועה כי תפתח חקירה בגין חשדות לכאורה לביצוע עבירות ובהן שימוש לרעה בכוח משרה, מרמה והפרת אמונים ורישום כוזב במסמכי תאגיד. לאחר בחינת החומר שהועבר לידיהם, החליטו פרקליטת המדינה והיועץ המשפטי לממשלה כי החומר מצריך פעולות חקירה מהותיות כתיחקור גורמים ברשות ואיסוף מסמכים. ולפיכך, זומנו עובדים בכירים ברשות לניירות ערך לפרקליטות המדינה, שם תוחקרו ותושאלו בנוגע לפרשה שבלב התלונה. בכך למעשה פעלו כאילו היו מעין משטרה על סמכויותיה ועל הכלים העומדים לרשותה. לאחר סיום הליכים אלו הודיעו היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטת המדינה כי "לא נמצא כי יש בדברים כדי להצביע על תשתית ראייתית מינימלית הנחוצה לצורך חקירה פלילית" ולפיכך הוחלט על גניזת התלונה. התנועה טוענת בעתירתה כי החלטה זו תמוהה לאור העובדה שהיועץ המשפטי לממשלה ופרקליטת המדינה כן ראו לנכון לקיים הליך חקירתי לאיסוף ראיות, אלא שהם עשו זאת שלא כדין באופן עצמאי, ללא הסמכויות, המיומנות המקצועיות וכלי החקירה הנדרשים לכך כאשר מצויים בידי המשטרה כגוף חוקר. התנועה טוענת כי היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטת המדינה פעלו הן בהיעדר סמכות, בחוסר סבירות קיצוני ובאפליה ותוך פגיעה בעקרון השוויון בכך שניהלו הליך זה של חקירה מקדמית. התנועה טוענת כי הליך שימוע ותיחקור זה בטרם פתיחת חקירה פלילית הנו