התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת משר התחבורה, אפרים סנה להמנע ממנוי אפרים איצקוביץ לתפקיד ראש מנהלת נתב"ג 2000, בשל ממצאיו החמורים של מבקר המדינה כנגדו ההופכים את המנוי לבלתי סביר באופן קיצוני.

התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת משר התחבורה, אפרים סנה להמנע ממנוי אפרים איצקוביץ לתפקיד ראש מנהלת נתב"ג 2000, בשל ממצאיו החמורים של מבקר המדינה כנגדו ההופכים את המנוי לבלתי סביר באופן קיצוני.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת משר התחבורה, אפרים סנה להמנע ממנוי אפרים איצקוביץ לתפקיד ראש מנהלת נתב"ג 2000, בשל ממצאיו החמורים של מבקר המדינה כנגדו ההופכים את המנוי לבלתי סביר באופן קיצוני. 1. מפרסומים בעיתונות וממידע שהגיע לידי התנועה בשבוע האחרון עולה כי בכוונת השר למנות את מר אפרים איצקוביץ לתפקיד ראש מנהלת נתב"ג 2000 חרף קיום ממצאי מבקר המדינה הקשים כנגדו בדו"ח מבקר המדינה לשנת 98 ובדוח נציב תלונות הציבור לאותה שנה. 2. כפי שיצויין להלן, מבקר המדינה קבע ממצאים קשים ביותר כנגד מר מר אפריים איצקוביץ בתפקידו הציבורי הקודם כמנכ"ל החברה הממשלתית לפיתוח לוד ורמלה) להלן- לור"ם(. 3. מבקר המדינה קובע כי מר איצקוביץ פעל בניגוד מוחלט לכללי מנהל תקין, בין היתר תוך הימצאות במצב של ניגוד עניניים, הטעיית הדירקטוריון, הוצאת כספי ציבור על ארוחות במסעדות יקרות, פגיעה בחושף שחיתות בחברה ועוד שורה של ליקויים עליהם עומד בפירוט מבקר המדינה. 4. מבקר המדינה קובע בנוגע לפרוייקט בניה "גני יער" בו התקשרה החברה עם קבלן חרף העובדה כי לא עמד בתנאי המכרז ואף אישרה הרחבת היקף העבודות בלא מכרז, כי בשל העובדה כי הקבלן נמנה על מקורביו של מר איצקוביץ, היה על מר איצקוביץ להימנע מכל מעורבות בהתקשרות עם הקבלן.)עמ' 522-525 לדו"ח( 5. מבקר המדינה קובע בנוגע להתקשרות החברה עם יועץ שיווק חיצוני כי: "לדעת משרד מבקר המדינה יש לראות בחומרה דיווח לא נכון של מנכ"ל לדירקטוריון החברה")עמ' 527 לדו"ח( 6. מבקר המדינה קובע בהקשר לפעולות מר איצקוביץ בעמותה מסויימות כי מר איצקוביץ העמיד עצמו במצב של ניגוד עיניינים בין תפקידו כמנכ"ל לור"ם ובין תפקידו כיו"ר הוועד המנהל של אותה עמותה.)עמ' 528-529 לדו"ח(. 7. מבקר המדינה קובע כי בהקשר להחזר הוצאות לבכירי החברה עבור ארוחות במסעדות יוקרה: "ההוצאות של הסמנכ"לית והמנכ"ל היו על ארוחות במסעדות יקרות, על הקבלות שצורפו לא נכלל דיווח על מהות ההוצאות, מספר המשתתפים ותפקידם.)עמ' 529-530 לדו"ח(. 8. מבקר המדינה קובע בהקשר לפרסום מודעות בכנס של פקחי טיסה כי פירסום מודעות אלו:" לא היה בה תועלת מסחרית לקידום מכירות של לור"ם. נראה לכאורה כי הפרסום נועד לסייע במימון הכנס יותר מאשר לתועלת החברה. מכל מקום, עקב היות המנכ"ל חבר בארגון זה היה עליו להימנע מהפרסום, וזאת בשל נ