התנועה למען איכות השלטון בישראל ואדם טבע ודין דורשות משר התשתיות לבטל מסירת עבודה להפקת מים ללא מכרז. במידה ויסורבו שוקלות התנועות עתירה לבג"צ.

התנועה למען איכות השלטון בישראל ואדם טבע ודין דורשות משר התשתיות לבטל מסירת עבודה להפקת מים ללא מכרז. במידה ויסורבו שוקלות התנועות עתירה לבג"צ.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל ואדם טבע ודין דורשות משר התשתיות לבטל מסירת עבודה להפקת מים ללא מכרז. במידה ויסורבו שוקלות התנועות עתירה לבג"צ. התנועה לאיכות השלטון ואדם טבע ודין מציינות במכתביהן כי על פי הפרסום בעתון הארץ, עולה כי בכוונתו של השר אביגדור ליברמן למסור עבודה להפקת מים ללא מכרז. מן הידיעה עולה כי העבודה הופנתה ע"י ליברמן לקבוצת משקיעים בראשותו של מאיר בן מאיר. התנועות מציינות כי עבודה מעין זו מחייבת מכרז וזאת כנקבע בחוק חובת המכרזים. התנועות מוסיפות כי הפניית העבודה מעלה תמיהה נוספת וזאת לאור העובדה כי נציב המים מר שמעון טל אישר זמן קצר בלבד בטרם הפניית העבודה האמורה לבעלי בארות באיזור השרון, אזור בו צפוי להתבצע הקידוח, להגביר את כמות המים המופקים על ידם. התנועות טוענות כי ברור שאת העבודה שהופנתה ללא מכרז יכלו לבצע גם גורמים נוספים ומכאן שהפניית העבודה ללא מכרז מצויה בניגוד ברור לעקרונות העומדים מאחורי חובת המכרז ובכלל זאת הגינות שוויון וטובת הציבור בקבלת ההצעה הטובה ביותר מבין ההצעות האפשריות. בנוסף, העלתה אגודת אדם טבע ודין בפנייתה לראש הממשלה ולשר התשתיות, שיקולים כבדי משקל כי קידוח נוסף בניגוד לעמדת נציב המים הנוכחי, מנוגד לצרכי איכות הסביבה ובכלל זה לגרום לנזק בלתי הכרחי לאקויפר החוף ולאיכות המים. לאור כל זאת דורשות התנועות למען איכות השלטון בישראל ואדם טבע ודין , כי שר התשתיות יתקן את הליקוי שבהפניית העבודה ללא מכרז, וזאת בצד הצורך לשקול האם יש צורך בקידוח נוסף וזאת לאור ההיתר שניתן לבעלי הבארות באזור השרון להגביר את כמות המים המופקת על ידם. התנועות שוקלות בשלב זה פניה לבג"צ באם תביעותיהם לא יענו.