התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת משר התקשורת וממנכ"ל ויו"ר רשות הדואר, לבטל מינוי בלתי ראוי של מר מירבי פיציפחדה לתפקיד הבכיר של מנהל פיתוח עיסקי ברשות הדואר.

התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת משר התקשורת וממנכ"ל ויו"ר רשות הדואר, לבטל מינוי בלתי ראוי של מר מירבי פיציפחדה לתפקיד הבכיר של מנהל פיתוח עיסקי ברשות הדואר.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה מציינת כי על פי מידע שברשותה אישרה מועצת רשות הדואר ביום 12/7/01 את מינויו של מר מירבי פיצ'יפחדזה, סמנכ"ל כח אדם ברשות הדואר כיום, לתפקיד בכיר של מנהל פיתוח עיסקי-דואר שליחים. מן המידע המצוי ברשות התנועה מדובר בתפקיד חדש שהומצא לכבודו של מר פיצ'יפחדזה במסגרת סבב מינויים ברשות הדואר. לטענת התנועה מינויו של מר פיצ'יפחדזה – הינו בלתי ראוי מכמה טעמים עיקריים: א. בידי גורמי רשות הדואר מצוי מידע בדבר ליקויים לכאורה במנהל תקין מצידו של אגף כח אדם בראשותו של מר פיצ'יפחדזה עליהם התריעו גורמי הביקורת השונים. בין היתר אחראי מר פיצ'יפחדזה בהיותו סמנכ"ל כח אדם ברשות להליכים בלתי תקינים בתקופתו הנוגעים למינויים שונים ברשות. ב. "המצאת" התפקיד החדש עבור מר פיצ'יפחדזה נעשתה בלא הליך אישור המשרה החדשה כנדרש, וזאת בשעה שהגדרת המשרה החדשה הנ"ל גוררת עימה הוצאות כספיות לרשות ובכלל זאת הוצאות שכר ומנהלה. ג. מר פיצ'יפחדזה הינו חסר כל השכלה אקדמית, כפי שניתן לצפות מנושאי משרה בכירים בדרג זה, וכאשר מצטרפים לכך הנתונים המצויים בידי הגורמים המוסמכים הרשות בדבר ליקויים במנהל תקין מצידו של האגף לכח אדם ברשותו של מר פיציבחדזה הרי שהדבר מעלה לכאורה חשש כאילו נעשה המינוי משיקולים זרים. ד. בנוסף נעשה המינוי למשרה בלא שנבדקו בדיקה אמיתית מועמדים אחרים, וזאת תוך שנעשה הליך פיקטיבי הנחזה להיות הליך מכרז, מבין מספר מועמדים אשר חלקם אף מסר כי כלל אינו מעוניין להתמנות למשרה, ובכל זאת הוצג בפני מועצת הדואר כאילו נבחר מר פיצ'יפחדזה בהליך מכרז תקין. ה. לכל אלו יש להוסיף אף את העובדה כי גם מינויו של מר פיצ'יפחדזה לתפקידו הנוכחי )סמנכ"ל כח אדם( כבר זכה לביקורת קשה בדוח מבקר המדינה אשר עמד על הליקויים שבמינויו לתפקיד, אשר דומה כי חוזרים על עצמם גם במקרה דנן, ובכלל זאת אי קיום הליך מיון מתאים וחוסר בכישורי בסיס מתאימים. לאור כל זאת טוענת התנועה כי מינויו של מר פיצ'יפחדזה לוקה הן מבחינת ההליך הלקוי והן בשל הפגמים בתפקודו של אגף כח אדם בראשותו של מר פיצ'יפחדזה. כל אלו יחדיו הופכים את מינויו של מר פיצ'יפחדזה למינוי בלתי ראוי ובלתי סביר. בנוסף מציינת התנועה כי מן המידע המצוי בידיה עולה כי וועדת הביקורת ברשות גיבשה מספר המלצות בדבר נהלי מינוי תקינים ברשות, המלצות המונחות ברוח ממצאי מבק