לאור עתירת התנועה למען איכות השלטון בישראל הוציא בג"צ צו ביניים האוסר על מנכ"ל רשות השידור לפתוח בהליכים לבחירת יועץ משפטי לרשות השידור במקום היועצת הנוכחית עו"ד חנה מצ'קביץ.

לאור עתירת התנועה למען איכות השלטון בישראל הוציא בג"צ צו ביניים האוסר על מנכ"ל רשות השידור לפתוח בהליכים לבחירת יועץ משפטי לרשות השידור במקום היועצת הנוכחית עו"ד חנה מצ'קביץ.
התנועה לאיכות השלטון
לאור עתירת התנועה למען איכות השלטון בישראל הוציא בג"צ צו ביניים האוסר על מנכ"ל רשות השידור לפתוח בהליכים לבחירת יועץ משפטי לרשות השידור במקום היועצת הנוכחית עו"ד חנה מצ'קביץ. הצו הוצא בסוף השבוע שעבר ע"י השופטת דליה דורנר וזאת לאור תגובת המדינה לעתירה שהגישה התנועה ב10 ליוני 2001 . בעתירה בקשה התנועה בנוסף מבג"ץ צו ביניים המורה לאורי פורת שלא לנקוט בצעדים לבחירת יועץ משפטי אחר במקום עו"ד חנה מצקביץ עד להכרעת בג"ץ. וצו על תנאי לפתיחת הליכי מכרז למינוי מנהל הטלוויזיה מאחר והתפקיד אינו מאויש כשנה ע"י מנוי קבע אלא ע"י מלוי מקום. וזאת בנוסף לבקשה להוציא צווים על תנאי המורים לוועד המנהל של רשות השידור וליו"ר הוועד המנהל של רשות השידור נחמן שי ולשרה הממונה על רשות השידור דליה איציק לנמק מדוע לא ינקטו בצעדים משפטיים נגד אורי פורת להשבת הכספים שנגרעו מקופת רשות השידור שלא לצורך בשל פעולותיו הבזבזניות והבלתי חוקיות להעסקת יועצים משפטיים חיצוניים לרשות וזאת בניגוד מוחלט להנחיותיו החד משמעיות והמחייבות של היועץ המשפטי לממשלה בעניין זה ולכללי מנהל תקין וצו על תנאי המורה לאורי פורת לנמק מדוע לא יפסיק להעסיק יועצים חיצוניים אלה . עוד מבקשת התנועה מבג"ץ כי יוציא צו על תנאי לשרה דליה איציק, לוועד המנהל של רשות השידור וליועץ המשפטי לממשלה לפעול לביטול החלטתו של פורת להפסקת העסקתה של היועצת המשפטית של רשות השידור עו"ד חנה מצקביץ, החלטה שניתנה בלא סמכות ושלא ממניעים עיניניים כנקבע ע"י היועץ המשפטי לממשלה. וצו על תנאי שיורה להם לפעול לכך שאורי פורת ישתף פעולה עם בדיקת מצבה הכספי של הרשות ע"י בודק חיצוני. לאור כל זאת מבקשת התנועה למען איכות השלטון מבג"ץ להוציא צו על תנאי המורה לוועד המנהל של רשות השידור, למליאת רשות השידור ולממשלה לנמק מדוע לא יפתחו בהליכים העומדים לרשותם להעברתו של פורת מתפקידו כמנכ"ל רשות השידור, וזאת לאור התנהגותו הבוטה בניגוד ובהתעלמות מהנחיות היועץ המשפטי לממשלה באופן חוזר ונשנה, התעלמות שיש בה בכדי להחליש ולקעקע את הבסיס לחוקיות פעולתם של גופים ממשלתיים וציבוריים. וכן בשל התנהלותו בניגוד לכללי מנהל תקין כהגינות, החובה לפעול ממניעים ענייניים, האיסור לנהוג במשוא פנים והחובה לנהוג באחריות ובנאמנות בכספי ציבור. וזאת בפרט בשעה שגורמים מקצועיים