התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"ץ בדרישה להוציא צו ביניים המורה לעירית ירושלים להימנע מהענקת היתר בניה עבור בניה במתחם ימק"א.

התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"ץ בדרישה להוציא צו ביניים המורה לעירית ירושלים להימנע מהענקת היתר בניה עבור בניה במתחם ימק"א.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"ץ בדרישה להוציא צו ביניים המורה לעירית ירושלים להימנע מהענקת היתר בניה עבור בניה במתחם ימק"א. הבקשה שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה מידד, הוגשה במסגרת עתירת התנועה בעניין ההסכם שבין עיריית ירושלים ובין ימק"א. העתירה עוסקת באי חוקיות קשה שנפלה בהסכם, בנוגע לויתור על גביית 46 מליון שקל החלק הארי של היטל ההשבחה. חוסר החוקיות משתרע על פני כמה מישורים: ההסכם מנוגד לחוק התכנון והבניה וזאת בשל כך שעל פי ההסכם תקבל העירייה שירותים שונים המוגדרים כ "תועלות כלכליות" תמורת וויתור על היטל השבחה, התועלות לא רק שאינן תואמות את המטרות המוגדרות בחוק אלא הינן מלאכותיות ברובן. ההסכם מנוגד לדיני מכרזים, מנוגד לפקודת העיריות ולהנחיות משרד הפנים וזאת מאחר והשירותים אותם תקבל העיריה על פי ההסכם לא מתוקצבים ע"י העירייה ואינם מצויים בסדר העדיפויות שלה. התנועה טוענת כי ההסכם גורר נזק כספי ישיר לעירייה הן בויתור על כ 46 מליון שקל ובפרט בשל הוצאות עתידיות וודאיות וישירות בהיקף עצום בשל התחייבותה של העירייה לשאת בהוצאות ובעלויות שונות הנוגעות ל"שירותים" אותם תקבל העירייה. בתגובת היועץ המשפטי לממשלה לעתירה שהוגשה ביום 19.7.01 ציין ב"כ הפרקליטות כי יש קושי במעורבותו של ראש העיריה אהוד אולמרט בהליכי גיבוש ההסכם בו יוצגה ימק"א ע"י אותו משרד עו"ד אשר ייצג בה בעת את אולמרט במשפט הפלילי שהתנהל נגדו. התנועה סבורה , בשלב זה שלאחר הגשת העתירה, ולאחר שהיועץ המשפטי לממשלה הביע את דעתו יחד עם עמדת מבקר המדינה בדבר הפגמים הקשים שנפלו בהסכם, וזאת בצד התימוכין שנמצאו בתגובת העירייה לעתירה לטענות התנועה בדבר חוסר החוקיות הקשה שנפלה בהסכם. ישנן נסיבות המצדיקות את הוצאת צו הביניים ולהקפיא את המצב הקיים באופן שלא יאפשר בנייה במתחם ימק"א. התנועה מדגישה כי ככל הידוע לה הרי בשלב זה הוצא רק היתר חפירה בפרויקט וטרם ניתן היתר בניה המהווה תנאי לתחילת הבנייה.