התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת משר התחבורה שלא להתערב בהחלטת מועצת רשות הנמלים והרכבות בקשר להארכת כהונתו של מנכ"ל הרכבת מר עמוס עוזני.

התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת משר התחבורה שלא להתערב בהחלטת מועצת רשות הנמלים והרכבות בקשר להארכת כהונתו של מנכ"ל הרכבת מר עמוס עוזני.
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה מציינת התנועה כי מן המידע שברשותה עולה כי שר התחבורה הודיע למנכ"ל רכבת ישראל מר עמוס עוזני כי אין בכוונתו להאריך את כהונתו האמורה להסתיים בחדשים הקרובים. התנועה מציינת על פי חוק רשות הנמלים והרכבות התשכ"א- 1961, עולה כי הארכת כהונתו של מנכ"ל הרכבת תוארך בתום חמש שנים בהחלטת מועצת הרשות לאחר שהובאה בפניה המלצת מנהל הרשות ואילו חלקו של השר הנו באישור החלטתה של מועצת הרשות. התנועה מדגישה כי לשון החוק מצביעה באופן ברור על כוונה ברורה להבטיח את היותה של ההחלטה על הארכת כהונתו של מנהל הרכבת החלטה המונעת משיקולים מקצועיים בלבד אשר מתקבלת ע"י גורמי הניהול הבכירים ברשות הנמלים והרכבות. ואילו חלקו של השר בהליך נועד להוות מנגנון בקרה נוסף להבטחת ענייניות שיקול הדעת ובשום פנים ואופן לא נועד לשלול את עצמאות שיקול הדעת המקצועית של המועצה ומנהל הרשות. במקרה זה טוענת התנועה כי הודעתו של השר הממנה כי מראש אין בכוונתו לאשר את המשך הארכת כהונתו של עוזני מרוקן מכל תוכן את ההליך הקבוע בחוק. לכל זאת מוסיפה התנועה ומציינת את העובדה לפיה השר סנה עצמו נמנה על המוקירים את ההתקדמות המשמעותית שעשתה הרכבת בתקופת כהונתו של עוזני מה שמעמיד בספק את ענייניות שיקול הדעת של השר במקרה זה. לאור כל זאת דורשת התנועה כי השר סנה ימנע מכל מעורבות המנוגדת ללשון החוק בהליך ההחלטה להארכת כהונתו של עוזני.