בעקבות מכתבו של השר רענן כהן לשרי מפלגת העבודה בו קרא להם לפעול למנוי מקורבים פוליטים, הודיעה לו התנועה למען איכות השלטון בישראל כי תמשיך ותלחם במנויים בלתי ענייניים ושלא משיקולים מקצועיים.

בעקבות מכתבו של השר רענן כהן לשרי מפלגת העבודה בו קרא להם לפעול למנוי מקורבים פוליטים, הודיעה לו התנועה למען איכות השלטון בישראל כי תמשיך ותלחם במנויים בלתי ענייניים ושלא משיקולים מקצועיים.
התנועה לאיכות השלטון
במכתבה מציינת התנועה כי על פי פסיקת בית המשפט העליון המינוי הפוליטי מהווה הפרת אמון של הרשות המבצעת כרשות ציבורית, כלפי הציבור, הוא עלול לפגוע באמון הציבור בשירות הציבורי, פוגע בעקרון השוויון, ברמה המקצועית של עובדי הציבור שאינם נדרשים להוכיח במסגרת מכרז את היותם הטובים ביותר. הוא עלול להביא לתופעה בה הקשרים קודמים לכישורים והפוליטיקה במובן הצר הופכת לגורם המרכזי במינוי. בנוסף פסק בג"צ כי המינוי הפוליטי עלול להביא לניפוח המערכת על מנת לקלוט "מיודעים" ולגרום ליצירת תפקידים חדשים שלא לצורך ולקידום מהיר של מי שרוצים ביקרו. השופטת טובה שרטסברג כהן שפסקה זאת מציינת עוד כי המינוי הפוליטי עלול להסיט את שיקולי הרשות משיקולים עינינים ולחשש לשקילת שיקולים זרים ע"י העדפת מפלגה או עניין ציבורי. הוא עלול להביא להשחתת המוסר הציבורי . הוא עלול לגרום לתחלופה בשירות הציבורי כל אימת שמתחלף הדרג הפוליטי ולגרום ע"י כך לחוסר יציבות ולחוסר מקצועיות. הוא עלול לפגוע בסדרי מינהל תקין ובטוהר המידות. התנועה שואלת את השר כהן באם היה ממליץ למנות מקורבים פוליטיים אף אם היה מדובר במפעל בבעלותו והאם היה עולה על דעתו להפיץ בריש גלי המלצה למינוי מקורבים פוליטיים לתפקיד ניהול בחברות הייטק כדבר מובן מאליו. התנועה טוענת כי קריאה מהסוג שקרא השר כהן יש בה לפגוע באופן מהותי בסיכוי לקראת שירות ציבורי מקצועי וענייני. התנועה מציינת כי אותם אנשים בעלי כישורים מקצועיים מוכחים, אשר בנוסף לכך גילו פעילות פוליטית מבורכת, יכולים כמובן להגיש מועמדותם ככל אדם אחר ולזכות במשרה בהסתמך על כישוריהם וניסיונם. וזאת בלא צורך של הכוונה מצידו של שר ועוד בהמלצה בכתב על נייר רשמי של מדינת ישראל, הקוראת לשרים להביא למינוי מקורבים. התנועה מביעה תקווה שהשר כהן אינו רואה השירות הציבורי בנק בלתי נדלה של משרות שמטרתן לאפשר לפוליטקאים לשמר את מוקדי הכח שלהם ולחזק את שורותיהם בזמן שבין בחירות לבחירות. התנועה מדגישה כי היא תמשיך ותלחם בכל מינוי פוליטי בלתי ענייני ושלא משיקולים מקצועיים, כפי שעשתה עד היום.