התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה ליועץ המשפטי לממשלה על מנת שישנה את החלטתו לסגור את תיק החקירה נגד ליאור קצב בגין חשדות לעבירות של שוחד בחירות ואי פרסום הסכמים פוליטיים.

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה ליועץ המשפטי לממשלה על מנת שישנה את החלטתו לסגור את תיק החקירה נגד ליאור קצב בגין חשדות לעבירות של שוחד בחירות ואי פרסום הסכמים פוליטיים.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה ליועץ המשפטי לממשלה על מנת שישנה את החלטתו לסגור את תיק החקירה נגד ליאור קצב בגין חשדות לעבירות של שוחד בחירות ואי פרסום הסכמים פוליטיים. במכתבה מציינת התנועה כי על פי ההסכם שנחתם בין קצב ובין גורמים פוליטיים בקריית מלאכי עולה בבירור כי גורמים פוליטיים שונים התחייבו להסיר את מועמדותם בבחירות בשנת 1998 לראשות העיר ולתמוך בקצב לתפקיד וזאת תמורת הבטחה לפיה יזכו מספר גורמים באופן אישי למשרות במועצה, משרות אשר במהותן נושאות שכר גבוה וזכויות נלוות משמעותיות. התנועה אינה חולקת על כך שהסכמים פוליטיים הנם לגטימיים במסגרת כללי המשחק הדמוקרטי אך בתנאי שנועדו לקדם באופן עניני את אינטרס הציבור. התנועה טוענת כי ההסכם שנחתם בין קצב לאותם גורמים פוליטיים הנו הסכם פוליטי בלתי ראוי מהטעמים הבאים: א. במרכז ההסכם מוסדרת התמורה האישית שיקבלו גורמים שונים תמורת תמיכתם בקצב לראשות העיר ולא קווי מתאר עקרוניים או ענייני מדיניות לקידום אינטרס תושבי העיר. ב. קצב מתחייב בהסכם לעשות ככל יכולתו להביא לבחירת מר שמש (עמו נחתם ההסכם) למנכ"ל העירייה במסגרת מכרז. התנועה מקשה האם אין בהבטחה זו מעשה הופך את המכרז למכרז תפור שתוצאתו ידועה מראש. ג. ההסכם כולל התחייבות לבדיקת האפשרות לממן חלק מהוצאותיו של שמש. התחייבות שלדעת התנועה יש בה להצביע על הבטחה אישית לתמורה אישית תמורת תמיכה . התנועה מציינת כי אי פרסום הסכם פוליטי מהווה עבירה פלילית כנקבע בסעיף 93 לחוק הרשויות המקומיות (בחירות), שדינה עד חצי שנת מאסר. עוד מוסיפה התנועה כי אי פרסומו של הסכם פוליטי, ובדרך זאת אי חשיפת ההסכמות שבו לעיני הציבור הינו דבר פסול ביותר. סוגיית פרסום הסכמים פוליטיים הינה סוגיה מהותית ומרכזית כנקבע בחוק וכפי שנקבע בבג"צ בעבר. לדעת התנועה פרסום ההסכם הינו הדרך היחידה להבטיח ביקורת ציבורית יעילה, ולמנוע הבטחות והסכמות שונות "מתחת השולחן. ובפרט אמורים הדברים במקרה זה שבו מדובר באי פרסום הסכם אשר במרכזו יש הבטחות אישיות לגורמים שונים. לאור זאת סבורה התנועה כי נפלה טעות מהותית בהחלטה לסגור את תיק החקירה בנימוק לפיו " אין בנושא זה לבדו מצדיק העמדה לדין". לאור כל זאת מבקשת התנועה מהיועץ המשפטי לממשלה לשקול מחדש את החלטתו לסגור את תיק החקירה בעינינו של ליאור קצב.