התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה למבקר המדינה בבקשה לחשוף את שמות האחראים למחדלים ולליקויים שנחשפו בדו"ח המבקר האחרון.

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה למבקר המדינה בבקשה לחשוף את שמות האחראים למחדלים ולליקויים שנחשפו בדו"ח המבקר האחרון.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה למבקר המדינה בבקשה לחשוף את שמות האחראים למחדלים ולליקויים שנחשפו בדו"ח המבקר האחרון. במכתבה מציינת התנועה כי בדו"ח מבקר המדינה שהתפרסם אמש כמנהגו, לא מציין המבקר גם במקרה זה את שמותיהם של הנושאים באחריות לליקויים הקשים, ובכללם ליקויים הגוררים אותם ניתן להגדיר כפגמים קשים בטיפול בכספי ציבור, בין היתר ברשויות המקומיות. התנועה מדגישה כי לדעתה בהימנעותו של מבקר המדינה מפרסום שמותיהם של האחראים ללקויים החמורים, נמנעת מן הציבור, בין היתר, יכולתו לשפוט נכונה ולהעריך את משרתיו וכן לעקוב אחר תיקון הליקויים. לדעת התנועה הרצון לשקף ליקויים ותקלות לשם שיפור מערכתי בטווח הארוך והקצר, אינו עומד בסתירה לחשיבות מיקוד האחריות באותם גורמים שהביאו לתקלות ולאותן "שרפות", אשר גם לעצם כיבוין ומציאת האחראים להן יש ליחס את החשיבות הראויה. עמדת התנועה היא שהימנעות מפרסום, שהינה נוהג ישן שהתפתח עם השנים, אינה ראויה עוד במציאות המכירה בחשיבותה של שקיפות ושל ביקורת ציבורית ובכלל זאת ביקורת אזרחית אפקטיבית. וזאת בשעה שהימנעות מפרסום פוגעת ביכולת למיקוד אחריותם של שהביאו ללקויים, ובכללם ניתן למנות בזבוז כספי ציבור, הפרת כללי מנהל תקין וליקויים נוספים. התנועה טוענת כי אלו שפעלו תוך ניגוד עניינים או תוך הונאת הקופה הציבורית, אינם זכאים לחסינות – הלכה למעשה, מביקורת אישית בגין פעולתם זו ומיקוד אחריותם על כל הכרוך בכך. המוענקת להם בשל אי פרסום שמם. לפיכך פונה התנועה למבקר המדינה לאחר שפנייה דומה לאחר פרסום דו"ח מבקר המדינה הקודם לא נשאה פרי ולא הביאה לשינוי המבוקש, על מנת שבדוחות מבקר המדינה הבאים יצוינו שמותיהם של הנושאים באחריות אישית באותם מקרים בהן ניתן למקד אחריות. התנועה חוזרת על בקשתה בעקבות הדוח הקודם לחשוף את שמות הגורמים האחראים ובכלל זאת גורמי וועדות התכנון והבניה שפעלו בניגוד עניינים, שמות הקיבוצים שעשו שימוש בלתי חוקי בהקצבות מים והגורמים הנזכרים בדוח בלא שמותיהם, שהביאו להוצאות פסולות בהקשר לנסיעות לחו"ל.