התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לשר האוצר לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להאריך את כהונתו של נציב מס הכנסה, יוני קפלן.

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לשר האוצר לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להאריך את כהונתו של נציב מס הכנסה, יוני קפלן.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לשר האוצר לראש הממשלה וליועץ המשפטי לממשלה בבקשה להאריך את כהונתו של נציב מס הכנסה, יוני קפלן. במכתבה מציינת התנועה כי על פי הפרסומים קיימת לכאורה כוונה שלא לאריך את כהונתו של נציב מס הכנסה הנוכחי, יוני קפלן , ולהעבירו מתפקידו. התנועה טוענת כי ההחלטה להביא לסיומה כהונתו של נציב מס הכנסה שהצלחתו בתפקיד איננה שנויה במחלוקת ושהאגף אשר בראשו הוא עומד הגיע בתקופתו להישגים מרשימים, הינה החלטה תמוהה ובלתי סבירה. מר קפלן מכהן בתפקידו כשלוש שנים בלבד, קדנציה קצרה במיוחד שאיננה משרתת את אינטרס האגף ומן הראוי להאריכו נוכח הישגיו. העברתו מתפקיד של עובד ציבור מסוגו של קפלן תפגע בהכרח ביכולת השירות הציבורי לגייס לשירותיו אנשים מקצועיים ואיכותיים לתפקידים השונים ותפגע במורל ובמוטיבציה של עובדי ציבור העושים תפקידם נאמנה. התנועה סבורה כי מן הראוי שתהיה ותראה הקבלה ברורה בין השגיו והצלחתו של אדם בתפקידו לבין היחס של המערכת והדרג הפוליטי אליו וזאת בכדי להגן על האינטרס הציבורי לזכות בשירות מקצועי ואיכותי ועל אמון הציבור בשירות הציבורי. עמדת התנועה היא כי מן הראוי להרחיק כל שיקולים פוליטיים ובפרט בכל הקשור למינויים לתפקידים בכירים רבי עצמה והשפעה. לאור כל זאת קוראת התנועה לשר האוצר סילבן שלום להאריך את כהונתו של קפלן.