התנועה למען איכות השלטון בישראל במכתבה היום לחברי וועדת השרים לחקיקה יצאה כנגד החלטת הוועדה לאשר את הצעת החוק, אשר תאפשר מנויים פוליטיים לדירקטורים של חברות ממשלתיות.

התנועה למען איכות השלטון בישראל במכתבה היום לחברי וועדת השרים לחקיקה יצאה כנגד החלטת הוועדה לאשר את הצעת החוק, אשר תאפשר מנויים פוליטיים לדירקטורים של חברות ממשלתיות.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל במכתבה היום לחברי וועדת השרים לחקיקה יצאה כנגד החלטת הוועדה לאשר את הצעת החוק, אשר תאפשר מנויים פוליטיים לדירקטורים של חברות ממשלתיות. במכתב שהופנה אישית לכל השרים חברי הוועדה, בעקבות הפרסומים כי הוועדה אישרה אתמול את הצעת החוק לביטול החוק הדורש ממועמדים, בעלי זיקה פוליטית לשר הממנה, כישורים מיוחדים לתפקיד, מבקשת התנועה בישראל מחברי ועדת השרים לעיניני חקיקה לפעול לגניזת הצעת החוק ולפעול למען קידום שירות ציבורי מקצועי, איכותי ובלתי פוליטי. עמדת התנועה הינה , כי ביטול החוק הקיים, המחייב הוכחת כישורים מיוחדים למועמדים בעלי זיקה אישית, עסקית או פוליטית, יפגע פגיעה קשה בשירות הציבורי ובשוויון במדינת ישראל. התנועה מזכירה כי חוק זה נועד למנוע מצב בו מתמנה אדם בשל קשריו עם הגורם הממנה, כאשר מועמדים בעלי כישורים שאינם נופלים משלו מופלים לרעה. התנועה מדגישה כי החוק הקיים אינו חוסם את הדרך בפני מועמדים המעורבים חברתית, אלא קובע, שכאשר קיימת זיקה פוליטית, יש לבחון האם המועמד הינו בעל כישורים מיוחדים לתפקיד. בפני מועמדים מתאימים פתוחה הדרך לתפקידים השונים , אלא שנוכח זיקתם לגורם הממנה, יש צורך באיזון ובבקרה , כדי להגן על השירות הציבורי ועל זכויות יתר המועמדים. התנועה גם מזכירה במכתבה את פסיקת בג"ץ בעתירת התנועה לאיכות השלטון (הלכת מוריס ניסן) בו נקבע כי החוק הדורש מבעל זיקה "כישורים מיוחדים" יוצר את האיזון האמור לספק כלים לפני מינויים בלתי הולמים הנובעים מזיקה לשר. התנועה מדגישה הצגת הצעת הצעת החוק כמתקנת מצב של אפליה – מקוממת ואפילו אינה עולה בקנה אחד עם המציאות, כפי שהיא מוכרת בשירות הציבורי. מציאות בה מצפים פעילים פוליטים, כי נציגיהם בשלטון ימנו אותם לתפקידים בשירות הציבורי ולחץ כבד מופעל על אותם נציגים, בפרט ערב פריימריז. מציאות בה מוצנחים מקורבים רבים לתפקידים בכירים , בזמן שעובדים ותיקים, אשר אינם מזוהים פוליטית – קידומם מעוכב. הצעת החוק, אשר בפועל מנסה לעקוף את ההלכות שנקבעו בבג"ץ ואת ההתקדמות הראויה בהליכי מינויים שהושגה בעקבות פסיקת בג"צ, מביאה לריגרסיה קשה בשירות הציבורי ואף לכרסום במעמדו של בית המשפט העליון. לאור כל זאת מבקשת התנועה למען איכות השלטון בישראל מחברי ועדת השרים לעיניני חקיקה לפעול לגניזת הצעת החוק ולמען קידום שירו