בג"צ ידון ביום ראשון – 28.10.01 בשעה 11.30 בעתירת התנועה למען איכות השלטון שדרשה משר התחבורה לנמק מדוע שלל את עצמאות שיקול הדעת של מועצת רשות הנמלים לדון בהארכת כהונתו של מנכ"ל הרכבת עמוס עוזני.

בג"צ ידון ביום ראשון – 28.10.01 בשעה 11.30 בעתירת התנועה למען איכות השלטון שדרשה משר התחבורה לנמק מדוע שלל את עצמאות שיקול הדעת של מועצת רשות הנמלים לדון בהארכת כהונתו של מנכ"ל הרכבת עמוס עוזני.
התנועה לאיכות השלטון
בג"צ ידון ביום ראשון – 28.10.01 בשעה 11.30 בעתירת התנועה למען איכות השלטון שדרשה משר התחבורה לנמק מדוע שלל את עצמאות שיקול הדעת של מועצת רשות הנמלים לדון בהארכת כהונתו של מנכ"ל הרכבת עמוס עוזני. בדיון הקודם בעתירה כבר הוציאו שופטי בג"צ דורנר, ריבלין ונאור צווים על תנאי המורים לשר לתת את נימוקיו לטענות התנועה. בג"צ בראשות הנשיא אהרון ברק והשופטים אליעזר ריבלין ואיילה פרוקצ'יה ידונו בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה מידד, התנועה בקשה מבג"צ, להורות לשר התחבורה אפרים סנה לנמק מדוע הוא שולל את עצמאות שיקול הדעת של מועצת רשות הנמלים והרכבות ומנכ"לה, שהם הגורמים המוסמכים על פי החוק, לדון בהארכת כהונתו של מנכ"ל הרכבת הנוכחי עמוס עוזני וזאת לאחר שסיים קדנציה ראשונה בתפקיד. התנועה מבקשת כי שר התחבורה ינמק מדוע לא יבהיר כי הוא שב בו מקביעתו , שבאה טרם החלטת המועצה כי לא יאשר את החלטתם במידה ויחליטו על המשך כהונתו של עוזני. וכל זאת בשעה שאין חולק כי עוזני זכה להערכה רבה על הדרך בה מילא את תפקידו כמנכ"ל הרכבת ובין היתר מפי שר התחבורה עצמו. התנועה טוענת בעתירתה כי החלטתו של השר לשלול מראש את שיקול דעתם של מועצת רשות הנמלים והרכבות ומנכ"לה, ניתנה בניגוד מוחלט ללשון החוק ולכוונתו, ללא סמכות. עוד טוענת התנועה כי הודעת השר וכתוצאה מכך החלטת המועצה שלא לדון בהארכת כהונתו של עוזני אשר מונעת למעשה את המשך כהונתו, פוגעים ישירות בעוזני וזאת מבלי שניתנה לו זכות טיעון והאפשרות להציג נימוקים שיביאו לשינוי החלטת השר המנוגדת לכללי הצדק הטבעי. התנועה טוענת עוד כי החלטתו הבלתי מנומקת של השר וכנגזרת ממנה גם החלטת המועצה נגועה בשיקולים זרים. התנועה טוענת כי בנסיבות אלו בהן מכהן מנכ"ל אשר לדעת כל הגורמים הרלבנטים, וביניהם שרים קודמים, מועצת הרשות ומנכ"ל הרשות, ממלא את תפקידו בצורה טובה ביותר, דומה כי החלטתו הבלתי מנומקת של השר סנה, וכנגזרת ממנה גם החלטת המועצה ומנכ"לה אינה יכולה להיות מוסברת בשיקולים ענייניים. וזאת למעט רצונו של השר להביא למינוי המועמד המועדף עליו, שהינו בעל זיקה פוליטית אליו. לאור כל זאת טוענת התנועה כי ההחלטות שלא לדון בהמשך כהונתו של עוזני ושלא להאריך את כהונתו נגועות אף בחוסר סבירות שיש בה להביא לביטול ההחלטות.