התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום לשר התקשורת ראובן ריבלין בקריאה לשקול לפטר את מנכ"ל רשות הדואר דן אדיב לאור אחריותו לחריגות שכר חמורות ברשות.

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום לשר התקשורת ראובן ריבלין בקריאה לשקול לפטר את מנכ"ל רשות הדואר דן אדיב לאור אחריותו לחריגות שכר חמורות ברשות.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום לשר התקשורת ראובן ריבלין בקריאה לשקול לפטר את מנכ"ל רשות הדואר דן אדיב לאור אחריותו לחריגות שכר חמורות ברשות. במכתבה מציינת התנועה, כי על פי מידע שהגיע אליה באמצעות "קו הטוהר" של התנועה הנסמכים ע"י מבקר המדינה בדו"ח האחרון שפרסם. עולים ליקויים מנהליים רבים ברשות הדואר. התנועה מוצאת חשיבות רבה למציאת פתרונות למנויים הבלתי ראויים הרבים הקיימים ברשות הדואר. התנועה מציינת כי אמנם בדו"ח מבקר המדינה האחרון "הוקדש פרק נכבד לסדרה ארוכה של מינויים תמוהים בלשון המעטה שבוצעו ברשות הדואר" כפי שצוטט השר התקשורת בשבוע שעבר, אך ראוי לציין כי זהו אספקט אחד של הליקויים המנהליים, עד כי רשות הדואר גדושה בהם כרימון. התנועה מצרפת לפנייתה לשר, מכתב שכתבה למועצת רשות הדואר ולמנכ"ל אשר עיקריו הם: ממכתבו של המבקר הפנימי ליו"ר ועדת הביקורת של מועצת רשות הדואר מיום 25.7.01 עולה כי חלק מהאנשים שנקלטו אינם מתאימים למסגרות שנקבעו או שניתן היה לקלוט אותם במסגרת העסקה מקובלת ברשות. כמו כן נראה היה כי על הרשות לקיים הליך של מכרז לאיוש משרות אלו. מבקר הרשות קבע כי "למרות קיומה של ההנחיה וחוות דעת משפטית, העובדים גויסו ללא קיום הליכי מכרז וכי לא כובדה הנחיית הממונה על השכר באוצר המחייבת קבלת אישור המועצה לגבי שנוי אופן העסקת עובדים בשכר כולל. המבקר התייחס גם לכך שבתחום המכירות והשיווק קיימות שתי קבוצות העוסקות באותם תחומים אך האחת מתוגמלת לפי שכר כולל על כל התנאים הנלווים לכך ואילו האחרת מתוגמלת לפי תנאי שכר רגילים ברשות הדואר. המבקר הדגיש כי יש מקום להשוות את התנאים של שתי הקבוצות הללו. עוד מוסיפה התנועה ומציינת כי בפברואר 2001 התברר לספר חברי וועדה כי בעוד הם דנים בעניין השכר הכולל, הוחתמו ללא ידיעתם מחוץ לחדש הישיבות עובדים על חוזה להמשך העסקתם על בסיס שכר כול. למרביתם של העובדים הללו לא היו הכישורים המינמליים הנדרשים למילוי המשרות ומרביתם הועסקו בעת קליטתם בפעילות פוליטי או היו קרובי משפחה או מקורבים של אישים פוליטיים. עובדים אלה אושרו כחריגים ע"י המועצה בדיאבד ובלית ברירה. התנועה מחזקת את השר ריבלין על דבריו בכלי התקשורת כי יפעל נגד מנויים בלתי ראויים ברשות הדואר ולאור הליקויים שציינה ורבים אחרים היא מצאה לנכון לפנות אליו בבקשה לשקול את הפעל