התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום לשרת המסחר והתעשייה בבקשה לקיים מחדש את הליכי המכרז הפנימי לתפקיד סמנכ"ל מנהל ומשאבי אנוש במשרד התמ"ס.

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום לשרת המסחר והתעשייה בבקשה לקיים מחדש את הליכי המכרז הפנימי לתפקיד סמנכ"ל מנהל ומשאבי אנוש במשרד התמ"ס.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה היום לשרת המסחר והתעשייה בבקשה לקיים מחדש את הליכי המכרז הפנימי לתפקיד סמנכ"ל מנהל ומשאבי אנוש במשרד התמ"ס. במכתבה מציינת התנועה כי על פי המידע שברשותה עולה כי ועדת המכרזים שדנה במועמדים שהגישו מועמדות במסגרת המכרז הפנימי, פסלה את כולם וזאת למרות שהם בעלי כישורים בולטים ביותר. בין המועמדים ישנם עובדים שנשאו במשרות בכירות ביותר במשרד התמ"ס ומלאו תפקידים שונים ומגוונים וזאת בנוסף להיותם בעלי ההשכלה הנדרשת לתפקיד המוצע. בנוסף, מונה לתפקיד באופן זמני מקורבה של השרה, מר אבי בלשניקוב, ששימש עד כה כראש לשכתה. התנועה מציינת את היותה של משרת סמנכ"ל מנהל ומשאבי אנוש משרה מקצועית, אשר הקריטריונים לאיושה צריכים להיות מקצועיים בלבד. העובדה כי נפסלו כל המועמדים למכרז הפנימי, אשר על פניו כמה מביניהם עומדים בכל הדרישות הרלוונטיות לתפקיד בלא כל קושי, וזאת בצד מינוי מקורבה של השרה לתפקיד באופן זמני, דבר שיאפשר לו לכאורה להגיש מועמדותו ויסלול דרכו למינוי של קבע , יוצרת מראית עין לפיה ההליכים במכרז נגועים בשיקולים זרים, ומנוגדים לטובת הענין. בנוסף מציינת התנועה כי פסילתם של עובדי מדינה בכירים ומנוסים והעדפת מקורבים כאלו ואחרים, עלולה להביא לאי נכונותם של אנשים מן המעלה הראשונה להתקדם במסגרת השירות הציבורי. לאור כל זאת מבקשת התנועה מהשרה דליה איציק להביא לתיקונם של הדברים ולקים מכרז פנימי תקין מבלי שבינתיים יקבעו עובדות בשטח או פרסום מכרז חיצוני. כן בקשה התנועה מנציב שירות המדינה להתערב בעניין המינוי ולהורות לגורמי משרד התעשייה והמסחר לקיים מכרז פנימי תקין.