התנועה למען איכות השלטון בישראל הביעה בפני היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטת המדינה את התנגדותה לשחרורו המוקדם של אריה דרעי, באם הם יתמכו בשחרור תשקול התנועה נקיטת צעדים משפטיים.

התנועה למען איכות השלטון בישראל הביעה בפני היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטת המדינה את התנגדותה לשחרורו המוקדם של אריה דרעי, באם הם יתמכו בשחרור תשקול התנועה נקיטת צעדים משפטיים.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל הביעה בפני היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטת המדינה את התנגדותה לשחרורו המוקדם של אריה דרעי, באם הם יתמכו בשחרור תשקול התנועה נקיטת צעדים משפטיים. במכתבה מציינת התנועה כי מפרסום היום בעיתון הארץ עולה כי מר אריה דרעי צפוי לעמוד בפני וועדת השחרורים בתאריך 17/12/01 וכי הפרקליטות עוסקת עתה בגיבוש עמדתה בנושא. התנועה מביעה התנגדות נחרצת לשחרור מוקדם של מר אריה דרעי לאחר ריצוי מחצית מעונשו בלבד וזאת על רקע נסיבות המקרה והשיקולים הבאים: העבירה שבשלה נושא מר דרעי עונש מאסר הינה ללא ספק העבירה החמורה ביותר בשירות הציבורי. השוחד הינו אבי אבות הטומאה, המכשלה הגדולה הניצבת בפני עובדי ציבור. פיתוי יומיומי שרק יצירת אוירה ציבורית ברורה כנגדו ימנע ממנו להתפשט כנורמה מקובלת, לעוות ולהרוס. כאשר נותנים לגיטימציה לגישה סלחנית כלפי נבחר ציבור בכיר ביותר שהורשע בשוחד, יש בכך כדי לפגוע, הן בשירות הציבורי, הן באמון הציבור בו והן בגורמים הממונים על אכיפת החוק. התנועה טוענת כי תמיכה בשחרור מוקדם של מר דרעי יש בה כדי ליצור פגיעה נוספת באמון הציבור וביחס שלו לשלטון החוק ולשוויון בפניו, וזאת נוכח נסיבות חקיקת החוק מכוחו מבקש הוא להשתחרר. חוק שבאופן הבוטה ביותר נחקק כל כולו במטרה לאפשר שחרורו של מר דרעי. הדבר נוגד את התפיסות הבסיסיות ביותר של מערכת דמוקרטית ואסור לתת יד למימושו. התנועה מציינת כי חוק שחרור על תנאי ממאסר קובע, כי על וועדת השחרורים, בבואה לדון בבקשת שחרור של אסיר להביא בחשבון רשימה של נתונים ושיקולים. כן יש לבחון תוכנם של כתבי אישום התלויים נגד האסיר. מדובר באסיר שבמקביל מתנהל כנגדו במקביל משפט בנוגע "לתיק הציבורי" ולכאורה צפויה אף הגשת כתב אישום נוסף. כולם עוסקים בעבירות חמורות שנעשו מכוחו כעובד ציבור. סעיף 10 לחוק מעניק לוועדה סמכות לשקול גם את הפגיעה שיש באמון הציבור במערכת המשפט. במקרה דנן בה הפגיעה כל כך ברורה וקשה, אסור להתעלם משיקול חשוב זה. התנועה מדגישה כי אין לאסיר זכות קנויה להשתחרר לאחר ריצוי מחצית מעונשו, ההיפך הוא הנכון זכות זאת צריכה להיות מוענקת רק לראויים לה באמת ובתמים, שאם לא כן, לא תמלא את יעודה כזרז להתנהגות טובה, לחזרה למוטב ולשיקום. התנועה מציינת כי המקרה של מר דרעי הינו המקרה המובהק בו כל הנתונים והשיקולים עומד