התנועה למען איכות השלטון בישראל מבקשת משר הבריאות להקים וועדת בדיקה שתחקור את תפקודו של מד"א בארוע בו נפטר בפתאומיות חבר הנהלת התנועה עו"ד זאב ליפשיץ ז"ל בתום ראיון בפני קהל באשדוד.

התנועה למען איכות השלטון בישראל מבקשת משר הבריאות להקים וועדת בדיקה שתחקור את תפקודו של מד"א בארוע בו נפטר בפתאומיות חבר הנהלת התנועה עו"ד זאב ליפשיץ ז"ל בתום ראיון בפני קהל באשדוד.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל מבקשת משר הבריאות להקים וועדת בדיקה שתחקור את תפקודו של מד"א בארוע בו נפטר בפתאומיות חבר הנהלת התנועה עו"ד זאב ליפשיץ ז"ל בתום ראיון בפני קהל באשדוד. התנועה פנתה בעקבות מותו הפתאומי של עו"ד ליפשיץ ז"ל , כאשר הפעלה תקינה של שירותי החירום של מד"א יתכן ויכלה להציל את חייו. התנועה מבקשת משר הבריאות למנות ועדת בדיקה שתחקור את תפקודו של מד"א בארוע וכן יבחן את כל הכרוך בתפעול מד"א, בפריסתו, התקנים לניידות מד"א והגורמים האחראים לתקצוב שירותיו. ביום 15.12.01 השתתף עו"ד ליפשיץ ז"ל בתכנית ראיונות ב"יד לבנים" באשדוד, המראיין היה עמנואל רוזן. בעת הראיון היה ליפשיץ במיטבו, כאשר ירד מהבימה הוא התיישב באחת השורות הראשונות, לפתע נשמט ראשו והסובבים הבחינו כי איבד את הכרתו. רופאים שהיו בקהל ניסו מיד לטפל בו ולבצע בו החייאה. למרות שהסובבים אותו התקשרו למד"א, כדי להזמין ניידת טיפול נמרץ למקום, הגיע ניידת מד"א רגילה רק לאחר 10 דקות וללא ציוד מתאים לטיפול במצב. בניידת היתה חולה ואנשי הניידת סרבו לפנות את ליפשיץ לבית החולים. רק לאחר כ- 50 דקות הגיעה למקום ניידת טיפול נמרץ, אשר הוזעקה מרחובות, אלא שאז היה מאוחר מדי. האירוע מעלה בין היתר שאלות קשות, כמו: מדוע חלף זמו כה רב עד שהגיעה ניידת טיפול נמרץ, מדוע הגיעה הניידת הראשונה רק לאחר 10 דקות ולא פנויה, איזה מידע העבירו אנשי הניידת הראשונה לנט"ן והאם הנתונים שיקפו את המצב, מדוע לא הוזמנה ניידת של טל"י או שח"ל ע"י מוקד מד"א במידה ואכן לא היה ניתן להזעיק נט"ן בזמן הנחוץ, מדוע סרבו אנשי הניידת הראשונה לפנות את ליפשיץ. התנועה מציינת כי באשדוד המונה כ- 200,000 נפש טרם הוקם בית חולים ובכל העיר יש ניידת טיפול נמרץ אחד בלבד. השארת עיר ואם בישראל ללא שירותי חירום אפקטיבים הינה רשלנות פושעת שעלתה ועוד עלולה לעלות בחיי אדם. לאור כל זאת מבקשת התנועה משר הבריאות לקיים חקירה מקיפה.