התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"צ, להשעייתו של פרופסור יהודה היס מעבודתו כמנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר. וזאת בעקבות החקירה הפלילית שנפתחה נגדו בגין חשדות לכאורה לביצוע עבירות חמורות שיש עמן קלון.

התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"צ, להשעייתו של פרופסור יהודה היס מעבודתו כמנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר. וזאת בעקבות החקירה הפלילית שנפתחה נגדו בגין חשדות לכאורה לביצוע עבירות חמורות שיש עמן קלון.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"צ, להשעייתו של פרופסור יהודה היס מעבודתו כמנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר. וזאת בעקבות החקירה הפלילית שנפתחה נגדו בגין חשדות לכאורה לביצוע עבירות חמורות שיש עמן קלון. בעתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה מידד, מבקשת התנועה מבג"צ להוציא צו ביניים המורה לפרופ' היס להימנע מלחתום ו/ או למלא מסמכים רשמיים הנדרשים לצורך הליך משפטי, הנוגעים לניתוחים שלאחר המוות המתבצעים במכון. וכן להימנע מעריכת שינויים במסמכים קיימים וכן להימנע ממתן עדות בפני בתי משפט ובמסגרת הליכים משפטיים. בעתירה מבקשת התנועה צו על תנאי כנגד נציב שירות המדינה והיועץ המשפטי לממשלה, המורה להם לנמק מדוע לא יפעילו את סמכויותיהם לפי סעיף 47 לחוק שירות המדינה (משמעת) להשעייתו של פרופסור היס כמנהל המכון לרפואה משפטית באבו כביר ובכלל זה מהפעלת סמכויותיו המינהליות, הרפואיות והאקדמאיות במסגרת המכון, וזאת כאמור בעקבות החקירה הפלילית שנפתחה נגדו בגין חשדות לכאורה לביצוע עבירות חמורות שיש עמן קלון ובינהן עבירות לפי חוק העונשין ולפי חוק האנטומיה והפתלוגיה, עבירות אשר בוצעו בנסיבות חמורות ביותר ותוך פגיעה במינהל תקין, בזכויות יסוד ותוך חילול כבוד מתים, באופן הפוגע פגיעה חמורה ביותר בקרובי המתים מחד ובמערכת הבריאות והמשפט מאידך. צו על תנאי לשר הבריאות , מדוע לא ישעה את פרופסור היס על סמך ממצאי דו"ח וועדת הבדיקה שמינה בראשותו של השופט סגלסון בעקבות תחקיר של העתונאי רונן ברגמן ב"ידיעות אחרונות" ונוכח החקירה הפלילית שנפתחה נגד פרופ' היס. וצו נוסף למפכ"ל המשטרה מדוע לא יעביר לאלתר כל מידע הנדרש לנציב שירות המדינה, היועץ המשפטי לממשלה ולשר הבריאות לצורך הפעלת סמכויתיהם להשעיית פרופסור היס. ונוסף לזאת גם הפרשיות האחרונות שפורסמו השבוע לפיה חלקי גופות של חיילים שנהרגו בין השנים 1994-1999 נמצאו במכון, בניגוד לחוק, להלכה היהודית ולעקרונות יסוד של כבוד המת והגינות כלפי המשפחות השכולות. התנועה טוענת בעתירה כי ועדת החקירה של משרד הבריאות קבעה ממצאים לפיהם המכון לרפואה משפטית מתנהל בצורה בלתי תקינה בלשון המעטה, וגם אם היה מסתבר שמדובר ברשלנות וחוסר רגישות, היה על פרופ' היס לפנות את כיסאו, קל וחומר שמדובר בחשדות למעשים פליליים חמורים ביותר. לא ברור