התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לראש הממשלה בבקשה להביא את התייחסותו למספר נקודות הנוגעות להארכת כהונתו של מנהל רשות החברות הממשלתיות מר ירון יעקובס. נקודות אשר לכאורה מעוררות שאלות בדבר תקינות עמדת ראש הממשלה בנושא.

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לראש הממשלה בבקשה להביא את התייחסותו למספר נקודות הנוגעות להארכת כהונתו של מנהל רשות החברות הממשלתיות מר ירון יעקובס. נקודות אשר לכאורה מעוררות שאלות בדבר תקינות עמדת ראש הממשלה בנושא.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לראש הממשלה בבקשה להביא את התייחסותו למספר נקודות הנוגעות להארכת כהונתו של מנהל רשות החברות הממשלתיות מר ירון יעקובס. נקודות אשר לכאורה מעוררות שאלות בדבר תקינות עמדת ראש הממשלה בנושא. במכתבה מציינת התנועה כי בימים האחרונים נתפרסם בכלי התקשורת כי בכוונת ראש הממשלה להביא לסיום כהונתו של מנהל רשות החברות הממשלתיות וזאת באמצעות אי הארכת כהונתו אשר אמורה להסתיים בעוד כחודשיים. כאמור מבקשת התנועה את התייחסות ראש הממשלה לנקודות הנוגעות להארכת כהונתו של מר יעקובס אשר לכאורה מעוררות שאלות בדבר תקינות עמדת ראש הממשלה: א. בין היתר נתפרסם כי ראש הממשלה הודיע למר יעקובס כי לא יאריך את כהונתו של כתוצאה מכך שמר יעקובס פועל באורך שאינו תואם את עמדת הממשלה. עוד נתפרסם בהקשר זה כי טענה זו לא הועלתה על ידי ראש הממשלה לפני כן. הדבר מעלה את החשש כאילו טענה זו באה כתירוץ לניסיון לסיים את כהונתו של מר יעקובס, על אף שמעולם לא הועלתה קודם לכן. ב. לאחרונה הודיע מנהל רשות החברות הממשלתיות כי יש להחיל על הליך בדיקת המועמדים לתפקיד "מנכ"ל בפועל" את הליך הבדיקה הקבוע בחוק, דהיינו בחינת הוועדה לבדיקת מינויים בראשות כב' השופט רביבי. עמדה ראויה זו, יש בה למנוע מחטפים והכשרת מועמדים בלתי ראיים באמצעות תקופת ביניים כמנהלים בפועל ובכך לסכל את המנגנון הקבוע בחוק שבא להציב רף כישורים ראוי למועמדים לתפקידי הנהלה בחברות הממשלתיות. סמיכות הזמנים שבין הודעתו של מנהל רשות החברות על מדיניות זו, ובין ההודעה על סיום כהונתו, מעוררת אף היא את השאלה בדבר הסיבות לסיום כהונתו של מר יעקובס. ג. בנוסף, נתפרסם לפני מספר חודשים כי רשות החברות הממשלתיות השמיעה ביקורת והמליצה לנקוט בהליכים כנגד חברי דירקטוריון החברה הממשלתית לפחם. בין הדירקטורים אשר לגבי תקופת כהונתם בחברה הופנתה ביקורת רשות החברות הממשלתיות ניתן למנות אף את רעייתו של מנהל לשכת ראש הממשלה. גם סוגיה זו, אשר ניתן להניח כי יצרה מתח בין רשות החברות ומשרד ראש הממשלה מעוררת את השאלה האם היה במתח זה כדי להשפיע על העמדה להביא לסיום כהונתו של מר יעקובס. ד. כמו כן הביע לאחרונה מר יעקובס את עמדתו כנגד הצעתו של ח"כ הירשזון לשינוי חוק החברות הממשלתיות באופן שיבטל את הצורך ממועמדים בעלי זיקה וקשרים לשרים הממנים להציג כיש