התנועה למען איכות השלטון דורשת משר הפנים להורות לבטל את נסיעת ראשי רשויות מקומיות ובכירים אחרים החודש לחו"ל במסגרת תפקידם.

התנועה למען איכות השלטון דורשת משר הפנים להורות לבטל את נסיעת ראשי רשויות מקומיות ובכירים אחרים החודש לחו"ל במסגרת תפקידם.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון דורשת משר הפנים להורות לבטל את נסיעת ראשי רשויות מקומיות ובכירים אחרים החודש לחו"ל במסגרת תפקידם. במכתבה מציינת התנועה כי על פי הפרסום היום ב"ידיעות אחרונות" עולה כי מספר רב של ראשי ערים וגורמים מן השלטון המקומי מתעתדים לטוס בקרוב ו/או נסעו בימים האחרונים לחו"ל במסגרת תפקידם. בין היתר עולה כי 12 ראשי רשויות מקומיות ונציגים מן השלטון המקומי יטוסו לסין. על פי המידע שנמסר בפרסום עולה כי מן הסתם יאלצו בעתיד הרשויות המקומיות או הסוכנות לממן ביקורי גומלין של גורמים סיניים בישראל, דבר שלמעשה מגלגל את עלות נסיעת ראשי הערים על קופת הציבור. התנועה מקשה כי על רקע המיתון כלכלי והאבטלה הגואה במשק, מדוע צריכה רשות מקומית במדינת ישראל לשאת בעלויות נסיעתו של ראש העיר וגורמים נוספים לסין למשך למעלה משבוע ימים? והאם אין לצפות כי ראש עיר בישראל, עת חשקה נפשו לתור את העולם ולגלות את שכיות החמדה שבו ובכללן החומה הסינית ואתרים מרתקים אחרים, יתכבד, יסור למשרד הנסיעות הסמוך למקום מגוריו, וירכוש מכספו כרטיס כאחד האדם? ובנוגע לרצון ללמוד כיצד לארגן משלחות נוער, יוכל ראש העיר ודאי ללמוד דבר או שנים מניסיונם של גופים בישראל המתמחים בכך מזה עשרות שנים ובכללם הסוכנות היהודית, יהודה הצעיר ועוד. לאור כל זאת קוראת התנועה לשר הפנים מר אלי ישי להנחות את ראשי הערים וגורמי השלטון המקומי לבטל את הנסיעה המדוברת.