בעקבות עתירה לבג"צ של התנועה למען איכות השלטון הורה בג"צ בימים אלה לפרקליטות המדינה לפרט תוך 30 יום את ההוצאה הצפויה כתוצאה מהענקת תנאי פנסיה לחברי כנסת שכיהנו בכנסת הקודמת , כאילו כיהנה הכנסת 4 שנים בעוד שבפועל היא כיהנה 3 שנים.

בעקבות עתירה לבג"צ של התנועה למען איכות השלטון הורה בג"צ בימים אלה לפרקליטות המדינה לפרט תוך 30 יום את ההוצאה הצפויה כתוצאה מהענקת תנאי פנסיה לחברי כנסת שכיהנו בכנסת הקודמת , כאילו כיהנה הכנסת 4 שנים בעוד שבפועל היא כיהנה 3 שנים.
התנועה לאיכות השלטון
בעקבות עתירה לבג"צ של התנועה למען איכות השלטון הורה בג"צ בימים אלה לפרקליטות המדינה לפרט תוך 30 יום את ההוצאה הצפויה כתוצאה מהענקת תנאי פנסיה לחברי כנסת שכיהנו בכנסת הקודמת , כאילו כיהנה הכנסת 4 שנים בעוד שבפועל היא כיהנה 3 שנים. בתחילת 1999 הגישה התנועה עתירה לבג"ץ כנגד החלטת חברי הכנסת הקודמת להעניק לעצמם תנאי פנסיה כאילו כיהנה הכנסת 4 שנים בעוד שבפועל כיהנה הכנסת 3 שנים בלבד. בעתירתה עמדה התנועה על הפגמים בהחלטה זו של חברי הכנסת להיטיב עם עצמם. בין היתר טענה התנועה כי הטבה זו שאין לה אח ורע בשירות הציבורי מהווה פוגעת קשה באמון הציבור ובנבחריו ויש בה משום ניצול לרעה של סמכות חברי הכנסת לקבוע לעצמם את שכרם. בנוסף עמדה התנועה על הנזק הכספי העצום הכרוך בהחלטה זו- 4,300,868 ש"ח , כמפורט בחוות דעת אקטואר שהגישה התנועה לבג"צ לפני הדיון שנערך בחודש מאי 2000. בהחלטת שופט בג"צ תאודור אור, מישאל חשין ואליעזר ריבלין נאמר כי באותו דיון נאמרו "דברים אחדים" באשר להוצאה הצפויה כתוצאה מהחלטת ועדת הכנסת, אולם הדווח שנמסר היה כללי בלבד. לפיכך דעת השופטים היא שיש וראוי כי יימסר מטעם המדינה לבית המשפט דיווח מפורט ועדכני באשר להוצאה האמורה. לפיכך פסק בג"צ כי פרקליטות המדינה תגיש לבית המשפט תוך 30 יום הודעה משלימה, ותפרט בה את ההוצאה הצפויה כתוצאה מהחלטת ועדת הכנסת. הן באופן פרטני לגבי כל חבר כנסת והן בסך כולל לגבי 33 חברי הכנסת בהם מדובר. בעקבות עתירה לבג"צ של התנועה למען איכות השלטון הורה בג"צ בימים אלה לפרקליטות המדינה לפרט תוך 30 יום את ההוצאה הצפויה כתוצאה מהענקת תנאי פנסיה לחברי כנסת שכיהנו בכנסת הקודמת , כאילו כיהנה הכנסת 4 שנים בעוד שבפועל היא כיהנה 3 שנים. בתחילת 1999 הגישה התנועה עתירה לבג"ץ כנגד החלטת חברי הכנסת הקודמת להעניק לעצמם תנאי פנסיה כאילו כיהנה הכנסת 4 שנים בעוד שבפועל כיהנה הכנסת 3 שנים בלבד. בעתירתה עמדה התנועה על הפגמים בהחלטה זו של חברי הכנסת להיטיב עם עצמם. בין היתר טענה התנועה כי הטבה זו שאין לה אח ורע בשירות הציבורי מהווה פוגעת קשה באמון הציבור ובנבחריו ויש בה משום ניצול לרעה של סמכות חברי הכנסת לקבוע לעצמם את שכרם. בנוסף עמדה התנועה על הנזק הכספי העצום הכרוך בהחלטה זו- 4,300,868 ש"ח , כמפורט בחוות דעת אקטואר שהגישה התנועה לבג"צ לפני הדיון