התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת משר התחבורה ממנכ"ל ומיו"ר רשות שדות התעופה לבטל את מנויו של אפריים איצקוביץ כמתאם פרויקט נתב"ג 0002

התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת משר התחבורה ממנכ"ל ומיו"ר רשות שדות התעופה לבטל את מנויו של אפריים איצקוביץ כמתאם פרויקט נתב"ג 0002
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת משר התחבורה ממנכ"ל ומיו"ר רשות שדות התעופה לבטל את מנויו של אפריים איצקוביץ כמתאם פרויקט נתב"ג 2000 במכתבה מציינת התנועה כי כבר ביולי אשתקד הציגה בפני השר ממצאים מדו"ח מבקר המדינה לשנת 1998 בנוגע לתפקודו של מר איצקוביץ, כאשר כיהן כמנכ"ל החברה הממשלתית לפיתוח לוד רמלה. נוכח הממצאים החמורים הללו בקשה התנועה אז שלא למנות את מר איצקוביץ כראש מנהלת נתב"ג 2000. בעקבות עתירה לבג"ץ שהגיש וועד עובדים ברש"ת, ניתן צו ארעי אשר אוסר ביצוע כל פעולה שיש בה כדי לשנות את המצב הקיים ונמנע ביצועם של מינויים חדשים. בימים אלו פורסם בכלי התקשורת, כי למרות צו בג"ץ הנ"ל ולמרות הממצאים החמורים המפורטים בדו"ח מבקר המדינה, נמצאה הדרך למינוי מר איצקוביץ לתפקיד מקביל – מתאם פרויקט נתב"ג 2000. התנועה טוענת כי לא ברור לשם מה נחוץ התפקיד. המינוי נראה כסידור עבודה על חשבון הקופה הציבורית. המסקנה הבלתי נמנעת היא כי כל הכוונה במינוי היא לעקוף את המגבלות הקיימות ובינהם את חובת המכרז ואת צו בג"ץ ולאפשר מינוי שאינו עולה בקנה אחד עם המסקנות המתבקשות מעיון בדו"ח מבקר המדינה. התנועה מבקשת מידע על מהות התפקיד, מה היו ההליכים בהם הוחלט על נחיצותו, מה היו הנימוקים לפטור מחובת המכרז וכיצד מונה מר איצקוביץ לתפקיד. כן נבקש לברר האם נכונים הפרסומים לפיהם יעמוד שכרו על 57,000 ש"ח לחודש, כיצד נקבע שכר זה והאם אושר על ידי הממונה על השכר במשרד האוצר מר יובל רכלבסקי. התנועה תוהה כיצד נעשו הדברים למרות הביקורת המפורשת שנמתחה על תפקודו של מר איצקוביץ בדו"ח מבקר המדינה. לאור כל זאת נוכח עמדת התנועה הינה כי יש לבטל מינוי זה.