התנועה למען איכות השלטון בישראל : ההחלטה להעסקת איצקוביץ כמתאם באמצעות חברה הינה תרגיל המנסה לעקוף את ממצאי מבקר המדינה כנגדו.

התנועה למען איכות השלטון בישראל : ההחלטה להעסקת איצקוביץ כמתאם באמצעות חברה הינה תרגיל המנסה לעקוף את ממצאי מבקר המדינה כנגדו.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל : ההחלטה להעסקת איצקוביץ כמתאם באמצעות חברה הינה תרגיל המנסה לעקוף את ממצאי מבקר המדינה כנגדו. במכתבה מציינת התנועה כי העובדה שמר איצקוביץ מאוגד כחברה בע"מ איננה משנה דבר לעניין העסקתו כמתאם פרויקט נתב"ג 2000 למרות הביקורת הכבדה שנמתחה עליו בדו"ח מבקר המדינה. על פי מידע המצוי בידי התנועה הרי שמדובר בחברה שהוקמה רק בדצמבר 2001, ושתיאור מטרותיה כדלקמן: "לעסוק בכל עיסוק חוקי". לא ברור מדוע רש"ת בחרה להתקשר דווקא עם חברה כזו. הסתמכות רשות שדות התעופה על תקנה 5 לתקנות חובת מכרזים הקובעת תנאים לפטור ממכרז להתקשרות עם גורם חיצוני בנסיבות מיוחדות , איננה מכשירה התקשרות זו. לא ברור לאלו מן הקטגוריות נכנסת החברה, שכן תפקידו של מתאם, כפי שמקובל בד"כ הינו תפקיד של איש, בד"כ פנימי, שמתאם בין הגופים ולא נותן יעוץ מבחוץ. בכדי לעמוד על נקודה זו מבקשת התנועה כי תועבר לעיונה המלצת הוועדה הציבורית בראשותו של האלוף במיל עינן בדבר הצורך במתאם. בנוסף, מציינת התנועה כי פי אותה תקנה התקשרות עם מתאם שכזה אפשרית שלא באמצעות מכרז רק לאחר בדיקת מספר הצעות הבאות בחשבון. התנועה מבקשת ליידע אותה על ההצעות אחרות שנבחנו ומה היו השיקולים שהביאו להעדפת ההתקשרות עם החברה של מר איצקוביץ. ולקבל את הפרוטוקולים של הדיונים שהתקיימו בנדון. בנוסף מבקשת התנועה לדעת האם הביקורת שנמתחה על מר איצקוביץ נלקחה בחשבון השיקולים, בבחינת ההצעות השונות וכיצד למרות זאת הוחלט להתקשר עם החברה של מר איצקוביץ. התנועה מכירה בחשיבות הפרויקט וביצועו התקין ודווקא משום כך היא חרדה מהתקשרות זו. בשל הביקורת שנמתחה על מר איצקוביץ בדו"ח מבקר המדינה שצריכה היתה למנוע את מנויו לתפקיד בכיר זה, נוצרת תחושה כי ההחלטה להעסיק את איצקוביץ כ"חברה קבלנית", הינה דרך עוקפת לשילובו ברש"ת חרף הליקויים להם הוא אחראי בתפקידו הציבורי הקודם.. לאור כל זאת חוזרת התנועה וקוראת לביטול המינוי/ התקשרות.