התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לראש הממשלה בבקשה שלא להטיל מיסים נוספים על הציבור ולפצות את אנשי המילואים על הוצאות כספיות שהוציאו מכיסם לצרכי הצבא.

התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לראש הממשלה בבקשה שלא להטיל מיסים נוספים על הציבור ולפצות את אנשי המילואים על הוצאות כספיות שהוציאו מכיסם לצרכי הצבא.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל פנתה לראש הממשלה בבקשה שלא להטיל מיסים נוספים על הציבור ולפצות את אנשי המילואים על הוצאות כספיות שהוציאו מכיסם לצרכי הצבא. במכתביה מציינת התנועה כי המצב הבטחוני הקשה בו מצויים אזרחי ישראל, גובה מחיר כבד ביותר במשך תקופה ארוכה. מצב זה גורר עמו גם פגיעה כלכלית המורגשת היטב ברוב המגזרים. עם כל זה, נראה כי אזרחי המדינה נרתמים באופן מרשים ביותר למאמץ המלחמתי, ובאים למלא חובתם וזכותם לשרת במילואים במהלך מבצע "חומת מגן". לא יתכן שאזרחים אלה, הנושאים בנטל, בתקופה ממושכת זו, יאלצו לספוג הוצאות נוספות בדמות העלאת מיסים שונים ו/או מלווה ביטחון . ממשלה אחראית אינה יכולה לפעול להטלת נטל כלכלי נוסף, על אותם חלקים בחברה אשר בימות שלום נושאים בנטל המס ובימות מלחמה בנטל הלחימה, בה בשעה שהיא מחליטה למעשה להימנע מטיפול בשורש הבעיה ומלפעול למניעת נטל נוסף זה. מעבר לכך נראה שיש למצוא דרכים להיטיב עם אותם משרתים במילואים. צריך לזכור שבמציאות שנוצרה, שירות במילואים כרוך בהוצאות כספיות רבות המעלות תרעומת, וזאת עקב מחסור בציוד ובאמצעי תקשורת ביחידות המילואים. כך פורסם, כי חיילי המילואים נאלצים לקנות מכספם ציוד הכולל מגוון מוצרים מביגוד ועד שקי חול וכי חיילים ומפקדים נאלצים לעשות שימוש נרחב במכשירי הטלפון הסלולרים שברשותם לצרכי הצבא ואף לצרכים מבצעיים. הדבר מצטרף לפגיעה הכלכלית בחלק ניכר מן המשרתים הנובע מן העובדה שהם מחסירים עבודה ולימודים. לאור כל זאת סבורה התנועה כי יש למצוא דרך לפצות את חיילי המילואים ולמנוע את הפגיעה בכיסם. לא יתכן שהם ישאו בנטל נוסף זה ויממנו את צרכי הצבא.