התנועה למען איכות השלטון דורשת בנית תכנית הבראה לגרעון בתקציב הממשלה או מנוי חשב מלווה ולחלופין הקמת וועדת חקירה פרלמנטרית וזאת בטרם הטלת מיסים חדשים באם בקשת התנועה לא תענה , היא תעתור לבג"ץ.

התנועה למען איכות השלטון דורשת בנית תכנית הבראה לגרעון בתקציב הממשלה או מנוי חשב מלווה ולחלופין הקמת וועדת חקירה פרלמנטרית וזאת בטרם הטלת מיסים חדשים באם בקשת התנועה לא תענה , היא תעתור לבג"ץ.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון דורשת בנית תכנית הבראה לגרעון בתקציב הממשלה או מנוי חשב מלווה ולחלופין הקמת וועדת חקירה פרלמנטרית וזאת בטרם הטלת מיסים חדשים באם בקשת התנועה לא תענה , היא תעתור לבג"ץ. במכתבה מציינת התנועה כי הממשלה באמצעות שר הפנים, מחייבת פעמים רבות רשויות מקומיות המצויות בגרעון תקציבי מתמשך לעמוד בתכנית הבראה שיהיה בה מתן מענה לבעיות כספיות מהותיות, וזאת כתנאי להזרמת מענקים וכספים לרשות. בנוסף, ממנה פעמים רבות השלטון המרכזי חשב מלווה לפעילות הרשות, בטרם הזרמת כספים כאמור. רק בשבוע שעבר הוחלט על וועדת חקירה לבדיקת מצבה הכלכלי של המועצה המקומית עתלית. והנה, ממשלת ישראל, המתהדרת בנוצות הייעול ותכנית הבראה, כאשר מדובר בכפיית ובקידום מהלכים נדרשים על רשות מקומית הלוקה באותם דברים בהם לוקה הממשלה, אינה נוקטת במהלכי הבראה אלא פוטרת עצמה בשליחת יד לקופת האזרח. דבר זה הנו בגדר שימוש לרעה בסמכויות השלטון ובניגוד לכלל נאה דורש נאה מקיים. המצב הנוכחי, בו הופך מחדל של גילוי פתאומי של גרעון בן- 13 מליארד שקל, בה בשעה שבניית תקציב המדינה לוקה בבזבוזים קשים, הינו בלא ספק מצב המחייב את הכנסת להקים וועדת חקירה פרלמנטרית ע"פ סעיף 22 לחוק יסוד הכנסת. פרלמנט אחראי מחויב לפתוח בוועדה לחקירת הסוגיה. לאור האמור לעיל דורשת התנועה נקיטה בצעדים בטרם כל פגיעה בקניין הציבור באמצעות הגברת נטל המס: לבנות תכנית הבראה ו/או מינוי חשב מלווה ואילו על הכנסת לעשות שימוש בסמכותה ולמנות וועדת חקירה בעניין. להביא להקטנת מספר השרים ומשרדי הממשלה, ליעל את המנגנון הציבורי, לחדול ממינוים פוליטיים. להביא למימוש נכסי הממשלה- בראש וראשונה ישנו הצורך למכור חברות ממשלתיות, ולהביא ליישום החלטות מן העבר להפרטה, להביא לכך שהנטל הכלכלי יפול אף על כתפי חלקים "מיוחסים" בציבור אשר כמגמה מתמשכת וגוברת, אף בימים אלו ממש, פטורים מעבודה או הינם סמוכים על שולחנה של המדינה, מכח היותם תלמידי ישיבות, ובשל זאת אינם נוטלים חלק בנטל הכלכלי ולעצור חקיקה פרטית פופוליסטית ובלתי אחראית הגובלת בהפקרות בחלוקת כספי המדינה. הממשלה מחוייבת, בטרם תנקוט במהלכים להגברת נטל המס, באותם סטנדרטים בהם מחוייבות רשויות מקומיות וחברות במשבר לגבש תכנית הבראה ולפעול ליעול המנגנונים לקיצוצים ולמימוש נזקים, שהינם נטל על הקופ