בעקבות דו"ח מבקר המדינה-התנועה למען איכות השלטון דורשת משר הדתות לפעול לגביית כספים שהועברו למוסדות תורניים על סמך דיווחים כוזבים.

בעקבות דו"ח מבקר המדינה-התנועה למען איכות השלטון דורשת משר הדתות לפעול לגביית כספים שהועברו למוסדות תורניים על סמך דיווחים כוזבים.
התנועה לאיכות השלטון
בעקבות דו"ח מבקר המדינה-התנועה למען איכות השלטון דורשת משר הדתות לפעול לגביית כספים שהועברו למוסדות תורניים על סמך דיווחים כוזבים. במכתבה לשר מציינת התנועה כי גם השנה חלק ניכר מן הפרק הנוגע למשרד לענייני דתות עוסק בכספים שהועברו למוסדות שונים, על סמך דיווח כוזב שאינו משקף את המציאות. המשרד בסירובו לנקוט באמצעים של ממש לפיקוח להחזרת כספים שהועברו על סמך דיווחים כוזבים מאפשר ואף פותח דלתותיו וכיסו להמשך העברת כספים מן הקופה הציבורית לגופים, בחלקם פיקטיבים לחלוטין, שאינם זכאים לו. השנה ערך מבקר המדינה בדיקה לעניין כספים המועברים למוסדות על סמך דיווח על תלמידים אזרחי חו"ל ועל כספים המועברים למוסדות על סמך דיווח על תלמידים, אשר על פי נתוני ועד הישיבות בא"י המועברים ללשכת הגיוס, לומדים במוסדות המסרבים לקבל תמיכה מן המדינה. מבקר המדינה מצא, כי המשרד לא ערך בדיקות שיטתיות במוסדות לעניין תלמידים אזרחי חו"ל גם במוסדות ששיעורם גבוה. בבדיקות שערך המבקר נתגלה כי 32.5% מן הנבדקים יצאו מן הארץ ושהו בחו"ל בתקופה הרלוונטית לדווח. התנועה דורשת לחקור להיכן הגיעו אותם כספים. האם לגורמים המנהלים את אותם מוסדות או לתלמידים שלהם המכריזים כי אינם נתמכים ע"י המדינה. כדי לעצור תופעה חמורה זו של דווחים כוזבים המביאים לעושק הקופה הציבורית , על המשרד לעניני דתות לנקוט בפעולות ברורות ונחושות להידוק הפיקוח, להשבת הכספים ולנקיטה בצעדים מינהליים ובמקרים הנדרשים אף לפתוח בחקירה פלילית