התנועה למען איכות השלטון לראש הממשלה ולשרה דליה איציק: אתם תשאו באחריות אישית לכל נזקים עתידיים העלולים להיגרם לבנק לפיתוח התעשייה כתוצאה מכך שימונה אדם חסר ניסיון לתפקיד יו"ר הבנק ועשויים להיתבע באופן אישי לפיצוי בגין הנזקים.

התנועה למען איכות השלטון לראש הממשלה ולשרה דליה איציק: אתם תשאו באחריות אישית לכל נזקים עתידיים העלולים להיגרם לבנק לפיתוח התעשייה כתוצאה מכך שימונה אדם חסר ניסיון לתפקיד יו"ר הבנק ועשויים להיתבע באופן אישי לפיצוי בגין הנזקים.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון לראש הממשלה ולשרה דליה איציק: אתם תשאו באחריות אישית לכל נזקים עתידיים העלולים להיגרם לבנק לפיתוח התעשייה כתוצאה מכך שימונה אדם חסר ניסיון לתפקיד יו"ר הבנק ועשויים להיתבע באופן אישי לפיצוי בגין הנזקים. במכתבה מציינת התנועה כי על פי הפרסומים קיימת כוונה למנות את השר רענן כהן לתפקיד יו"ר הבנק לפיתוח תעשייה, וזאת עם פרישתו מן החיים הפוליטיים. למיטב הידיעה השר רענן כהן נטול כל ניסיון ניהולי של תאגיד בנקאי ו/או ניהול בתחום הבנקאות. בנוסף נתפרסם כי ראש הממשלה ביקש למנות לתפקיד את מר סניה כצנלסון. לגביו, עולה לכאורה מן הפרסומים בעיתונות כי המפקח על הבנקים פסל לאחרונה את מועמדותו בשל חוסר בניסיון הנדרש לתפקיד. אם אכן נטול מר כצנלסון ניסיון רלוונטי הרי שפסילה זו הנה מתבקשת ואף נדרשת. יחד עם זאת היות ומועמדותו של מר כהן עדיין על הפרק, מבקשת התנועה למען איכות השלטון לדעת כיצד זה מועלית מועמדותו של מר כהן לתפקיד בלא שיש לו כל ניסיון ניהולי בתחום הבנקאות? האם משום שמדובר בבנק המצוי, בין היתר, בבעלות ממשלתית, יכולים גורמי הממשלה להפעיל את כובד משקלם כדי למנות אדם ללא ניסיון לתפקיד כה בכיר בתחום הבנקאות? האם לא הגיע העת לשים קץ למצב בו נבחרי הציבור מפעילים את סמכותם למנות למשרות ציבוריות בכירות, משל היו סדרני עבודה להבטחת מקורות פרנסה לגורמים פוליטיים כאלו ואחרים? התנועה מקשה לראש הממשלה ולשרה איציק האם, היו ממנים אדם נטול ניסיון בתחום הבנקאות לתפקיד כה בכיר לו היה הבנק בבעלותם והנזקים העלולים להיגרם כתוצאה ממינויו של חסר ניסיון רלוונטי היו נגרעים מכספם הפרטי .כן שואלת התנועה האם מהלך מעין זה עומד בקריטריון כלשהו של חובת הנאמנות שלהם כמשרתי ציבור? לאור האמור לעיל מציינת התנועה למען איכות השלטון בישראל כי היא רואה את ראש הממשלה ואת השרה איציק אחראים באופן אישי לכל נזקים עתידיים ו/או הפסדים העלולים להיגרם לבנק כתוצאה מכך שימונה אדם חסר ניסיון לתפקיד יו"ר הבנק. בימים אלו, בהם מתבשר הציבור על נפילת בנק כתוצאה מכשלים חמורים, מצפה התנועה מראש הממשלה ומהשרה איציק יתר זהירות במינוי אדם חסר ניסיון לתפקיד יו"ר מועצת מנהלים של בנק, בפרט כאשר מצוי המשק במשבר ומטבע הדברים מדובר בתקופה הדורשת מנהלים בתאגידים בנקאיים ליתר מקצועיות וניסיון. התנועה מזכירה כי