התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת מראש הממשלה להורות על חקירה בפעולות הפיקוח על הבנקים לאור קריסת בנק למסחר. ובמידת הצורך לנקוט באמצעים כנגד האחראים למחדל.

התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת מראש הממשלה להורות על חקירה בפעולות הפיקוח על הבנקים לאור קריסת בנק למסחר. ובמידת הצורך לנקוט באמצעים כנגד האחראים למחדל.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל דורשת מראש הממשלה להורות על חקירה בפעולות הפיקוח על הבנקים לאור קריסת בנק למסחר. ובמידת הצורך לנקוט באמצעים כנגד האחראים למחדל. במכתבה מציינת התנועה , כי פקודת הבנקאות קובעת, כי משנתמנה מפקח על הבנקים, בידיו יהיו "הפיקוח הכללי והבקורת על כל תאגיד בנקאי". החוק מעניק למפקח ולעובדי בנק ישראל מטעמו, סמכויות נרחבות לאיסוף מידע, לחקירה ולנקיטה באמצעים כנגד תאגידים בנקאיים. מפרסומים בכלי התקשורת עולה, כי נטען מטעם המפקח על הבנקים, כי הוקדשה תשומת לב מיוחדת לפיקוח על בנק למסחר. הדבר רק מעצים את התהיה כיצד אם כן נתאפשרה המעילה בבנק וקריסתו. על פניו נראה, כי קיים כשל בפיקוח על הבנקים ובהפעלת הסמכויות שהחוק מעניק לצורך פיקוח זה. יש לחקור באופן יסודי נושא זה ובמידת הצורך לנקוט באמצעים כנגד האחראיים למחדל. לא יתכן שהמחוקק יצר מנגנוני פיקוח על הבנקים, הציבור משקיע משאבים להפעלתם ובכל זאת מתאפשרים מעילות בסדר גודל כזה שממוטט בנק. המחדל בבנק למסחר מצביע על חוסר במנהיגות, חוסר במקצועיות וחוסר יעילות בהפעלת סמכויות שמקנה החוק ועל התרופפות באכיפת החוק. הציבור בישראל שם מבטחו במפקח על הבנקים ובבנק ישראל והאמין שהם פועלים להגנה על נכסיו ושהם ערוכים לכך. המערכת והעומדים בראשה אינם יכולים להתנער מחובות הנאמנות הנגזרים מכך. המעילה בבנק למסחר ותגובות בנק ישראל המתנערות מאחריות לכשל בפיקוח על התנהלות הבנק, פוגעות פגיעה קשה באנטרס הציבורי ובאמון הציבור בבנק ישראל ובשלטון החוק. הפרשה ותוצאותיה מחייבים, אם כן, חקירה יסודית ומקיפה, אשר לאורה ובעקבותיה יתבצעו שינויים ככל שידרשו במערכת הפיקוח לצורך הפעלתה היעילה מעתה ואילך וינקטו צעדים ברורים כנגד האחראים למחדל.