התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"ץ כנגד שר הפנים אלי ישי בשל חלוקת כספים בניגוד לכללי מנהל תקין וזאת מקופת השר המשמשת לחלוקת מענקים בגובה מיליוני שקלים.

התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"ץ כנגד שר הפנים אלי ישי בשל חלוקת כספים בניגוד לכללי מנהל תקין וזאת מקופת השר המשמשת לחלוקת מענקים בגובה מיליוני שקלים.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון בישראל עתרה היום לבג"ץ כנגד שר הפנים אלי ישי בשל חלוקת כספים בניגוד לכללי מנהל תקין וזאת מקופת השר המשמשת לחלוקת מענקים בגובה מיליוני שקלים. העתירה שהוגשה באמצעות עוה"ד אליעד שרגא, ברק כלב וצרויה מידד, עוסקת בחלוקת מענקים לרשויות מקומיות ע"י שר הפנים מתוך מקור תקציבי ששמו "קופת השר", וזאת מבלי קריטריונים לזכאות למענק, ובהיעדר הליך בדיקה, איסוף מידע והתייעצות עם גורמי הביקורת במשרד הפנים בטרם הענקת המענק. מצב דברים לקוי זה הוביל לכך שהשר העניק לפני מספר חדשים מיליון שקל מ"קופת השר" למועצה האזורית חבל מודיעין בראשות מר דוד טוביאנה תוך שהוא מסביר זאת ב"התנהלות תקינה ויעילה " לכאורה של המועצה האזורית, וזאת חרף העובדה שמזה זמן רב מצוי חומר רב בידי גורמי משרד הפנים המעיד על התנהלותה הלקויה מן היסוד של המועצה כולל הודעה של גורמי הביקורת במשרד הפנים על עצירת מענק בסכום דומה עקב מה שניתן להגדיר כריסוק תכנית ההבראה מצד המועצה, הגדלת הגירעון במיליוני שקלים וחריגה קשה מדרכי התנהלות תקינות וניהול כספי הגובל בהפקרות מצדו של מר דוד טוביאנה , ראש המועצה. התנועה טוענת בעתירה כי הימנעות שר הפנים מקביעת קריטריונים, שיבטיחו בעתיד את עניינות החלטותיו להענקת מענקים לרשויות המקומיות ואת שקיפותן בפני הציבור, וכן הימנעות השר מקביעת נוהל לאיסוף מידע ובדיקה טרם הענקת מענקים, הינה בלתי סבירה באופן קיצוני, מצויה בניגוד לעקרונות המשפט המנהלי כפי שנקבעו בפסיקות בג"צ ופוגעת ביכולת משרד הפנים לעשות שימוש בהענקת מענקים ככלי לעידוד מנהל תקין ככלל ניהול כספי ראוי ואחראי בפרט. כך גם לא ניתן להתעלם מהמחדל שאירע בחלוקת מענק בלתי מוצדק זה על חשבון הקופה הציבורית ולהימנע מחקירתו ולמיצוי אחריותם האישית של האחראים למחדל. התנועה דורשת כי יוצאו צווים על תנאי שיורו לשר הפנים לנמק מדוע לא יקבע את הקריטריונים ו/ או אמות מידה לחלוקת המענקים הכספיים הללו ומדוע לא יקבע נוהל או הנחיות בדבר הליך איסוף מידע או התייעצות עם גורמי הביקורת על הרשויות המקומיות לבירור העובדות לאשורן טרם חלוקת כספי ציבור.וכן צו על תנאי המורה למשרד הפנים לנמק מדוע לא ינקטו צעדים כנגד האחראים למחדל הענקת מענק עידוד בסך מליון שקל למועצה האזורית חבל מודיעין, חרף העובדה שלא היתה זכאית למענק. וכן מדוע לא ינקטו הליכ