בג"צ קיבל את עתירת התנועה למען איכות השלטון וביטל את החלטת ועדת הכנסת והכנסת בעניין הטבות פנסיה לחברי הכנסת הקודמת, לפיהן יקבלו את הפנסיה כחברי הכנסת שכיהנה 3 שנים בלבד כאילו השלימה הכנסת קדנציה מלאה בת 4 שנים.

בג"צ קיבל את עתירת התנועה למען איכות השלטון וביטל את החלטת ועדת הכנסת והכנסת בעניין הטבות פנסיה לחברי הכנסת הקודמת, לפיהן יקבלו את הפנסיה כחברי הכנסת שכיהנה 3 שנים בלבד כאילו השלימה הכנסת קדנציה מלאה בת 4 שנים.
התנועה לאיכות השלטון
בג"צ קיבל את עתירת התנועה למען איכות השלטון וביטל את החלטת ועדת הכנסת והכנסת בעניין הטבות פנסיה לחברי הכנסת הקודמת, לפיהן יקבלו את הפנסיה כחברי הכנסת שכיהנה 3 שנים בלבד כאילו השלימה הכנסת קדנציה מלאה בת 4 שנים. בפסק הדין הפרוס על גבי 61 עמודים מבטלים שופטי בג"צ מישאל חשין תאודור אור ואליעזר ריבלין את ההחלטה. את פסק הדין כתב השופט חשין אליו הצטרפו השופטים ריבלין ואור. בפסק הדין כותב השופט חשין כי השופטים בחנו את החלטת ועדת הכנסת מכל צדדיה ופסקו כי אין לה להחלטה זו הצדקה ראויה וסבירה. ההחלטה בטלה היא, וכך היא מעיקרה. ואין לפעול על פיה. בעתירתה כנגד וועדת הכנסת, שהוגשה בתחילת שנת 1999 בקשה התנועה להביא לביטול החלטתה של וועדת הכנסת ערב הבחירות לכנסת, ולפיה למרות התפזרותה המוקדמת של הכנסת ה- 14 לאחר 3 שנים, זכאים חברי הכנסת מכהנים שלא נבחרו לכנסת ה- 15 לקצבת פנסיה כאילו סיימה הכנסת את כהונתה לאחר 4 שנים. בכך למעשה יקבלו אותם חברי כנסת הטבה בשיעור שנע בין – 33% ועד – 196% לחבר כנסת (משתנה בין חבר כנסת למשנהו) ביחס לקיצבה המגיעה להם לאחר כהונה בת 3 שנים בלבד. על פי החלטה זו של וועדת הכנסת, זכאים 22 חברי הכנסת ה- 14 שלא נבחרו לכהן בכנסת ה- 15 להטבה פנסיונית שערכה הנוכחי עומד על סכום משמעותי ביותר של- 9,122,000 ש"ח וזאת על פי חוות דעת של אקטואר אותה הגישה המדינה לבג"צ במהלך הדיונים בבג"צ. יוזכר כי הטבה ניכרת זו בולטת במיוחד לאור העובדה כי היא מתחלקת בין 22 אנשים בלבד. התנועה טענה בעתירתה כי החלטה זו מנוגדת באופן גמור לתנאי הפנסיה שנקבעו בהחלטות קודמות של ועדת הכנסת שהסדירו את תנאי השכר והגימלאות של חברי הכנסת אשר התבססו על מסקנות וועדת רוזן צבי, וועדה ציבורית שמונתה מטעם וועדת הכנסת לגבש את תנאי השכר והגימלאות של חברי הכנסת ואשר הגישה המלצותיה בשנת 96'. בנסיבות דנן לא ניתן לעמוד על הסיבות שעמדו מאחורי הסטיה המוחלטת מן הנוהג שנתגבש עם השנים לאפשר לוועדה ציבורית בלתי תלויה לגבש את תנאי השכר והגימלאות של חברי הכנסת. במיוחד צורמים הדברים כאשר ההתנערות מן הנוהג נעשית תוך אימוץ החלק הראשון מהמלצות הוועדה הציבורית הנוגעות להעלאת השכר המשמעותית, ובכך נוצר עיוות ניכר שכן תנאי השכר ותנאי הגימלה ופרישה מהווים "כלים שלובים".- הוועדה הציבורית העלתה לחברי הכנסת את השכר ב-3