בעקבות עתירת התנועה למען איכות השלטון ובהמלצת שופטי בג"צ הודיע היום שר הדתות כי הועדה למנוי דיינים תדון היום בנפרד רק במועמדים לדיינים בבתי הדין האזוריים. הדיון במנויים לבית הדין הגדול יתקיים בנפרד לאחר שימלאו כל התנאים המוקדמים על פי דין.

בעקבות עתירת התנועה למען איכות השלטון ובהמלצת שופטי בג"צ הודיע היום שר הדתות כי הועדה למנוי דיינים תדון היום בנפרד רק במועמדים לדיינים בבתי הדין האזוריים. הדיון במנויים לבית הדין הגדול יתקיים בנפרד לאחר שימלאו כל התנאים המוקדמים על פי דין.
התנועה לאיכות השלטון
בעקבות עתירת התנועה למען איכות השלטון ובהמלצת שופטי בג"צ הודיע היום שר הדתות כי הועדה למנוי דיינים תדון היום בנפרד רק במועמדים לדיינים בבתי הדין האזוריים. הדיון במנויים לבית הדין הגדול יתקיים בנפרד לאחר שימלאו כל התנאים המוקדמים על פי דין. בעתירתה, בקשה התנועה להוציא צווים על תנאי המורים לשר הדתות אשר אוחנה ולחברי הועדה למינוי דיינים להמנע מלמנות דיינים לבית הדין הגדול לפני שכל המועמדים יקבלו מידע על החומר הנדרש מהם להגיש לוועדה לפי הכללים ועל זכותם להופיע בפני וועדת משנה מטעם הוועדה אשר תדון במועמדותם, לצורך גיבוש חוות דעתה על המועמדים כנדרש בכללים וכפי שנעשה בפועל בנוגע למינוי דיינים לבתי הדין האזוריים. התנועה טוענת כי מינוי דיין לבית הדין הגבוה הינו החלטה האמורה להתקבל לאחר הליך מסודר ועינייני הכולל איסוף מידע ובדיקת כישורי המועמד ותכונותיו , על פי אמות המידה שנקבעו בכללים, תוך שמירה על זכותם של המועמדים להליך הוגן ושוויוני. כן התבקש בג"צ להוציא צו על תנאי המורה לשר ולועדה לנמק מדוע לא ימנעו מלמנות את הדיינים טרם גיבוש רשימה מעודכנת וסופית של המועמדים והעברתה לחברי הועדה למינוי דיינים ומדוע לא יפרידו בין הדיון במנוי דיינים לבית הדין האזורי לבין הדיון במינוי דיינים לבית הדין הגדול וזאת לאור חוות הדעת המשפטיות שהגישו הן היועץ המשפטי לרבנות והן היועץ המשפטי לבתי הדין הרבניים, שחייבו הפרדה כזו והן לאור המלצת היועץ המשפטי לממשלה. על רקע החשש שהועלה מפני עיסקאות שנרקמו בין חברי הוועדה לקשירת מינויים של דיינים מסוימים לבית הדין ההגדול למינוי דיינים מסוימים לבתי הדין האזוריים וזאת כדי להגן על מעמד מערכת בתי הדין ועל אמון הציבור בה. כן טענה התנועה כנגד מינוי דיינים לאור ביקורת שנמתחה בדו"ח מבקר המדינה על כמות הדיינים המכהנים בבית הדין הגדול למרות מספר התיקים המועט הנמצא בטיפולם. בנוסף בקשה התנועה מבג"צ כי יוציא צו ביניים המורה למשיבים להמנע מלדון במועמדים לבית הדין הגדול בישיבה האמורה היתה להתכנס היום בשעה 9 בבוקר. כאמור במהלך הדיון הציעו השופטים אליהו מצא מישאל חשין ואשר גרוניס לנציגת פקליטות המדינה עו"ד דנה בריסקמן כי שר הדתות יפריד בין הדיונים ויקיים דיון נפרד לבחירת דיינים לבית הדין גדול לאחר שיתמלאו התנאים המוקדמים על פי דין. לאחר התייעצות עם השר הודי