התנועה למען איכות השלטון תשקול לשוב ולנקוט בהליכים משפטיים באם לא יפסקו הניסיונות לעקוף את הכללים למינוי דיינים לבית הדין הגדול. וזאת למרות התחייבות שר הדתות בבג"ץ.

התנועה למען איכות השלטון תשקול לשוב ולנקוט בהליכים משפטיים באם לא יפסקו הניסיונות לעקוף את הכללים למינוי דיינים לבית הדין הגדול. וזאת למרות התחייבות שר הדתות בבג"ץ.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון תשקול לשוב ולנקוט בהליכים משפטיים באם לא יפסקו הניסיונות לעקוף את הכללים למינוי דיינים לבית הדין הגדול. וזאת למרות התחייבות שר הדתות בבג"ץ. במכתב דחוף שנשלח לשרי הדתות והמשפטים ולשאר חברי הועדה למינוי דיינים מציינת התנועה כי על פי המידע המצוי בידי התנועה עולה, כי למרות התחייבותו של השר לענייני דתות בבג"ץ לקיים הליך תקין ולמרות מחוייבות הוועדה לפעול בצורה עניינית, הוגנת ושוויונית, נעשים לכאורה מאמצים לעקוף את הכללים. השתלשלות העניינים מעלה את החשש לכאורה, כי בכוונת גורמים שונים בוועדה לנסות לבצע מחטף ולמנות דיינים לבית הדין הגדול מבלי לבדוק באופן אמיתי את כישוריהם, על פי אמות המידה שנקבעו בכללים ומבלי להעניק למועמדים אחרים הזדמנות רצינית והוגנת להצגת מועמדותם. התנועה אינה יכולה לעמוד מנגד, כאשר הוועדה מתעלמת באופן בוטה ביותר מן הביקורת שנמתחה על תפקודה ומן הכללים והכוונה שעמדה מאחורי קביעתן, קרי כי הליך בחירת דיינים תעשה לפי הראוי לכהונה ולאו דווקא לפי הרצוי לגורם זה או אחר. גם אם הוועדה מתנהלת כאילו אין רואה חשיבות במינהל תקין ולהליכים הגונים ושוויונים, מן הראוי כי תעמיד לנגד עיניה את טובת מערכת בתי הדין הרבניים ותשקול את הנזק העצום הנגרם לה, כאשר נוקטים בהליכים חפוזים וכאשר כלפי הציבור נוצרה מראית עין של זלזול בהליכי בחירת הדיינים וחשש לכאורה לעיסקאות, כפי שפורסם בכלי התקשורת השונים. מערכת משפט נשענת, במידה רבה, על אמון הציבור בה. מערכת שהציבור מנוכר ממנה ושמתעקשת להישאר מנוכרת מן הציבור לא תוכל למלא תפקידה כהלכה. עניין זה היה מחייב משנה זהירות והקפדה במינוי דיינים ובהליכים הקשורים לתפקיד חשוב זה. הדברים חמורים גם מנקודת מבט הלכתית, אשר לתומנו חשבנו שיש לכך חשיבות והשפעה כלשהי על ההליך. לאור כל זאת דורשת התנועה כי תנתן הלכה למעשה הזדמנות הוגנת לכל המועמדים להציג מועמדותם בפני וועדת משנה של ממש – בהרכב מלא וכי מינוי דיינים לבית הדין הגדול יעשה רק לאחר שוועדת המשנה תשלים מלאכתה ובמועד שיאפשר לחברי הוועדה להיערך לישיבה ולהשתתף בה, שכן במידה ותסרב הוועדה לבצע תפקיד חשוב זה של מינוי דיינים באופן ראוי והגון, תאלץ התנועה לשוב ולשקול נקיטת צעדים משפטיים בנושא.