**** חשיפה **** חשיפה **** חשיפה **** התנועה למען איכות השלטון חשפה היום במסיבת עיתונאים, נתונים חמורים ומדאיגים על תופעת ההשתמטות מצה"ל.

**** חשיפה **** חשיפה **** חשיפה **** התנועה למען איכות השלטון חשפה היום במסיבת עיתונאים, נתונים חמורים ומדאיגים על תופעת ההשתמטות מצה"ל.
התנועה לאיכות השלטון
כמו כן, הציגה הנהלת התנועה את הצעת חוק יסוד: שוויון בחובת השירות שהוכן ע"י התנועה למען איכות השלטון. בכוונת התנועה לפעול בכל הדרכים העומדות לרשותה לביטול "חוק טל". התנועה הגישה עתירה לבג"ץ לבטול החוק ב- 24.7.2002, ומתחילה בקמפיין ציבורי רחב לביטולו. הקמפיין יכלול שלטי חוצות, אינטרנט ופרסום בטלוויזיה תחת הסיסמה "מתגייסים לשוויון", צירוף עשרות אלפי אזרחים לעתירת התנועה לביטול החוק והפגנות. התנועה קוראת להסרה מספר החוקים של מדינת ישראל את חרפת האפליה בין דם לדם, שנחרתה בו על בסיס לחצים פוליטיים ושיקולים זרים, תוך פגיעה קשה בערכי הדמוקרטיה והשיוויון ובביטחון המדינה. הנתונים: בעוד 5 שנים לא יתגייסו 50% מתוך השנתון של ברי גיוס: חילונים, חרדים, ערבים. כיום 70% מכלל האוכלוסיה לא משרתים במילואים!! מקרב ברי גיוס: חילונים, חרדים, ערבים. כיום, בשנת 2002 45% לא משרתים את הכלל!! מקרב המצביעים לכנסת, וזה כולל את ערביי ישראל, בני מיעוטים, חרדים וחילונים. עיקרי הצעת חוק היסוד שוויון בחובת השירות לעגן את עקרון חובת השירות לכלל במדינה בחוק יסוד, אשר יעניק לשירות ולשוויון בשירות מעמד חוקתי ויציבות. השירות חייב להתבסס על עיקרון השוויון, כאשר המציאות מכתיבה, כי לא תוכל להיות אחידות בשירות, אלא אחידות לפחות בתקופה בה נדרשים האזרחים לשרת, כאשר כל אחד תורם חלקו, על פי צרכי הצבא ובעדיפות שניה על פי הצרכים האזרחיים של המדינה. מוצע כי הצבא הוא הגוף המוסמך לפטור, באישור שר הביטחון אדם משירות צבאי, על פי שיקולים מקצועיים ולא פוליטיים, אשר יפורטו בחוק שירות בטחון. אזרח הפטור משירות צבאי, יהיה חייב בשירות אזרחי מקביל בתקופתו. פטור משירות אזרחי יינתן על פי אמות מידה קפדניות. כן מוצע לעגן את זכות המשרת למענק ולתנאי שירות מתאימים בחוק היסוד, כאשר אזרח ששירת שירות צבאי- קרבי יהיה זכאי לתגמול נוסף, הכל כפי שיפורט בחוק קליטת חיילים משוחררים שיתוקן בהתאם. מוצע כי הפרטים הכרוכים בשירות הצבאי, בפטור ובשירות האזרחי, יעוגנו בחקיקה רגילה של הכנסת במסגרת חוק שירות ביטחון וחוק שירות אזרחי.