התנועה למען איכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה, למנכ"ל רשות השידור ולחברי הוועד המנהל של רשות השידור: החלטת מנכ"ל רשות השידור להביא למיזעור המחלקה המשפטית ברשות, בתירוץ של צמצומים הינה החלטה בלתי סבירה, שרירותית ובלתי מידתית.

התנועה למען איכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה, למנכ"ל רשות השידור ולחברי הוועד המנהל של רשות השידור: החלטת מנכ"ל רשות השידור להביא למיזעור המחלקה המשפטית ברשות, בתירוץ של צמצומים הינה החלטה בלתי סבירה, שרירותית ובלתי מידתית.
התנועה לאיכות השלטון
התנועה למען איכות השלטון ליועץ המשפטי לממשלה, למנכ"ל רשות השידור ולחברי הוועד המנהל של רשות השידור: החלטת מנכ"ל רשות השידור להביא למיזעור המחלקה המשפטית ברשות, בתירוץ של צמצומים הינה החלטה בלתי סבירה, שרירותית ובלתי מידתית. במכתבה דורשת התנועה לקבל הסבר להחלטתו התמוהה של מנכ"ל רשות השידור, מר יוסף בראל, להקטין ב- 40% את כוח האדם במחלקה המשפטית ברשות. עוד ציינה התנועה, כי הרצון להביא לקיצוצים בכוח האדם ברשות, אף על פי שבמחלקות אחרות ברשות אחוז הקיצוץ עומד על שיעור נמוך בהרבה, ולעיתים אף נמוך במאות אחוזים ביחס לשיעור הקיצוץ במחלקה המשפטית אינו ברור. זאת בייחוד לאור העובדה שנחיצותה של המחלקה המשפטית הוכחה כבר לפני שנתיים, בדיונים על עתירת התנועה נגד מנכ"ל רשות השידור הקודם, מר אורי פורת. אז הצטיירה התמונה הברורה של עומס רב במחלקה המשפטית, ולפני כשנה מנכ"ל רשות השידור הזמני, רן גלינקא, אף אישר העסקת עו"ד נוסף במחלקה, מתוך הכרה במצוקת כוח האדם במחלקה. החלטת הממשלה להביא לקיצוץ של 190 עובדים בשנה ברשות מבוססת, בין היתר, על תוצאות דוחות גינזבורג וורדי ודוחות קודמים שמהם עלתה תמונת מצב קודרת של גיוס וניצול לקויים של כוח האדם ברשות. בשל כך הימנעותו של המנכ"ל מביצוע הקיצוצים המתבקשים מחד, ומאמציו למיזעור המחלקה המשפטית דווקא נראים תמוהים עוד יותר. ליעוץ המשפטי תפקיד מרכזי ברשות הציבורית. ביסוד חשיבות היעוץ המשפטי עומדת התפיסה, כי בנוסף לשירותים משפטיים מקצועיים שמתפקידו להעניק, עליו לפעול אף כגוף מפקח על קיום החוק ועל עמידת הרשות ועובדיה בנורמות המשפט הציבורי. בנוסף, ממידע שהגיע לתנועה מתברר שכבר לפני מספר חודשים ניסה המנכ"ל בראל לפטר שניים מתוך חמשת אנשי המחלקה, תוך טענה נגד תפקוד השניים, שממנה חזר מאוחר יותר, לאחר שהובהר לו כי היא חסרת בסיס. התנועה הדגישה במכתבה, כי נוצר הרושם שבנסיבות מסויימות החלטת מנכ"ל רשות השידור להביא למיזעור המחלקה המשפטית ברשות, הינה ניסיון להביא להחלשת המחלקה המשפטית. לפיכך, דרשה התנועה מהנ"ל להסביר עד יום ראשון הקרוב את פשר החלטת מנכ"ל הרשות, כדי שתוכל לשקול את צעדיה בהמשך.